Pitanje reprodukcije boja uglavnom nije vezano za RAW, pošto se on u dobroj meri može korigovati u obradi. Svakako, „doživljaj“ boja koji je „usađen“ u softver aparata može biti i jeste različit od brenda do brenda, pa čak i od modela do modela jednog istog brenda, a kako je percepcija boja individualna, tj. stvar ukusa, boje se mogu fabrički profilisati samo tako da obuhvate što veću grupaciju korisnika kojima će biti prijatne za oko. U slučaju RAW-a, kolorni profil postaje samo polazna osnova (iako svakako bitna) za obradu i iako može uticati na generalnu dopadljivost, mnogo veći faktor predstavlja u slučaju JPEG-a. JPEG je, kao što je opšte poznato, daleko slabijeg potencijala za obradu od RAW-a, a sama činjenica da je u pitanju format koji po kolornom kanalu dozvoljava tek 8-bitnu dubinu kolornog prostora, govori sama za sebe. Zbog toga je, barem onima koji pretežno koriste JPEG i oslanjaju se na njega kao na konačan rezultat ili materijal za prezentaciju, od izuzetnog značaja kako aparat reprodukuje boje.
Prvo ćemo pogledati kako se Nikon D3300 snalazi u nekim uobičajenim situacijama kada je u pitanju reprodukcija boja (primeri su samo smanjeni na web rezoluciju, bez ikakve dodatne obrade):
Kao i svi drugi proizvođači i Nikon nudi mogućnost finog podešavanja kolorita, ali i set od pet predefinisanih kolornih stilova (Picture Control), kojima se aparat u jednom koraku može prilagoditi određenoj nameni, odnosno prirodi scene koja se fotografiše. Pogledajmo kakav je njhov uticaj na krajnji rezultat:
Standard kolorni stil
Neutral kolorni stil
Vivid kolorni stil
Portrait kolorni stil
Landscape kolorni stil
Osim kolornih stilova, na raspolaganju je monohromatska konverzija. Može biti bazična, svedena na prostu desaturaciju:
Obična C/B („monohrom“) konverzija
...ili potpomognuta provlačenjem kroz simulirane kolorne filtere, kakvi su se nekad koristili u analognoj fotografiji:
C/B konverzija sa simulacijom dodatnih kolornih filtera
Ukoliko to nije dovoljno, monohromatska fotografija može biti provučena kroz neki kolorni ton po želji korisnika:
Tonirana monohromatska konverzija u 9 ponuđenih varijanti
Prvo, zabrinuh se gde si poslednjih meseci? :)
Drugo, u pravu si... skrenuta mi je pažnja i na D5300 (čini mi se). U pitanju su pretpostavke koje nastaju u ranoj fazi nakon prijema semplova, kada nikakvih drugih informacija nema, a ni Chipworks nije dobio prve primerke za rastavljanje. Onda to tako ostane, test izađe, a ja (iskreno) ne stignem da ažuriram ili čak potpuno zaboravim šta sam napisao.
Šta da se radi... kada press službe ne žele da daju sve informacije, onda se takve sitnice svedu na špekulacije. I eto, špekulisao sam i - pogrešio. :)
Hvala na ispravci, gledaću da popravim i to i D5300 (ili 5200, više se i ne sećam; dobio sam kritiku iz Rusije, ni manje, ni više). :)
Pozdrav
Dati ću samo zamjerke za tablicu sa specifikacijama. D3200 je Nikon senzor, a D3300 Sony. Koliko znam u toj klasi nije bilo Toshiba senzora u Nikonima, to su koristili D5200 i D7100 čiji su nasljednici prešli na Sony.
Jes' greška... Sve sam skockao, samo najbitniju stvar zaboravio. ;D
Hvala!
Pozdrav
nisam siguran da li je greska, ali ostatak testa d3300 je linkovan na d3200?
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Nikon D3300, Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Mikanic
Mikanic | 09. Jul, 2016, 21:18
Ja sam u svom kitu, prvom dobila 18-105 . Mozete li mi reci za sta je najbolji? Za kakve fotke ? Totalni sam amater al fotografija je nesto sto obozavam i cime imam nameru ozbiljnije da se pozabavim u buducnosti. Koji bi mi preporucili da nabavim za porterete i dobar makro? :) :) :)