Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Nikon D5300, Test

 


ISO TEST, JPEG

Bez obzira na očigledne prednosti RAW formata, JPEG se i dalje obilato koristi u svim kategorijama fotoaparata, a glavni razlozi su jednostavnost i daleko brži „workflow“, odnosno – kraći period od okidanja do konačnog snimka. Jednima je ključni razlog brzina u radu, dok drugi JPEG koriste kao lakši format za manipulaciju. Tu je i prostorna zahtevnost, koja je znatno niža u slučaju korišćenja JPEG-a, pa i to može biti jedan od razloga u korist ovog popularnog formata. Posebno kada se radi o akcionim scenama, koje u slučaju korišćenja RAW-a mnogo brže napune bafer, čineći aparat na momente neupotrebljivim. Kako D5300 u ovom domenu donosi nešto lošije rezultate nego njegov prethodnik, ovaj aspekt upotrebe biva još bitniji.
 
Zbog ograničenog manevarskog prostora vezanog za naknadnu obradu, poželjno je da JPEG u startu bude dorađen tako da broj potrebnih dodatnih intervencija bude minimalan. Kada je šum u pitanju, njegov uticaj je u JPEG formatu drugačiji, što je zasluga određenog stepena unutrašnje redukcije, ali i nivoa kompresije. Pogledaćemo kakve rezultate D5300 obezbeđuje na celom ISO rasponu, ovaj put u JPEG formatu, u poređenju sa istim suparnikom. Studijska scena će poslužiti i ovaj put:

ISO Test, JPEG

100% kropovi sa oba tela, JPEG iz aparata, „standard“ kolorni profil, bez obrade i redukcije šuma – uvrštene su i međuvrednosti preko ISO 800, radi sagledavanja upotrebljivosti (levo D5300, desno D5200):

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

U JPEG formatu se priča ponavlja – D5300 opet beleži veću količinu detalja i konturnu oštrinu, pritom održavajući šum na razumno niskom nivou. Razlike među aparatima se gube tek na ISO12800, dok na 25600 opet D5200 ima određenu, premda malu prednost.

Kada postoji istovremena potreba za bržim radom i što manjom količinom šuma, jedna od korisnih opcija može biti i algoritam unutrašnje redukcije šuma. U Nikon aparatima se on može isključiti ili izabrati jedan od tri stepena, poređanih po intezitetu: Low, Normal i High:

ISO Test, JPEG

100% kropovi sa D5300, s leva na desno – NR isključen, low, normal i high:

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

Pošto Nikonov algoritam unutrašnje redukcije šuma do ISO 1600 vrši selektivno uklanjanje isključivo sa najtamnijih partija snimka, ne iznenađuje to što su isečci do ove vrednosti praktično istovetni, bez obzira na primenjen stepen NR-a (Noise Reduction). Na vrednostima iznad ISO 1600, u rasponu od 3200 do 5000, prvi stepen redukcije vrši tek simbolično čišćenje, pa bismo mogli reći da nema bojazni od neželjenog „peglanja“ snimaka čak i ako je non-stop uključen. Druga dva nivoa, a posebno najjači, pokazuju već nešto agresivniji oblik čišćenja, koji uz šum uklanja i deo detalja. Agresivnost dolazi do izražaja na ISO 6400 i više, jer ranije teksturirane površine snimka postaju gotovo plastične, zbog detalja koje je algoritam redukcije šuma „odneo“ u paketu sa šumom. Srednji nivo redukcije (normal) je, kao i najslabiji, u najvećem broju slučajeva bezbedno držati permanentno uključenim, jer će tek iznad ISO 10000 biti agresivan u meri da previše devastira definiciju fotografije. Ukoliko ćete češće koristiti najviše ISO vrednosti, najiskrenija preporuka bi bilo korišćenje isključivo RAW formata, koji pruža daleko veću slobodu i selektivno uklanjanje, kako po tipu šuma, tako i u odnosu na parcijalne delove snimka. U slučaju da nemate drugog izbora, što bi bila svaka situacija koja iziskuje fotografije „za odmah“, onda će i redukcija biti dobrodošla stvar, iako treba znati da njena upotreba smanjuje i agilnost aparata, pošto se vrši simultano sa fotografisanjem, neposredno pred zapisivanje snimka na memorijsku karticu.


Komentari (5)

avatar

StORM48


StORM48 | 02. Feb, 2016, 15:33

U tok su radovi na sajtu, pa ne funkcioniše sve kako bi trebalo. Biće ispravljeno. ;)

Pozdrav

avatar

Chabex


Chabex | 02. Feb, 2016, 13:47

Šta je ovo, posle 5 min već ne mogu da editujem odgovor? :) Onda moram da pišem drugi..
Mada ima test kad se gleda preko sajta, samo taj link ne radi sa početka ove teme. Nebitno.. (zato sam i hteo da obrišem odmah moj odgovor, ali koliko vidim ne postoji mogućnost za to).

avatar

Chabex


Chabex | 02. Feb, 2016, 13:37

Ne radi link za Test 5300, kaže stranica nije pronađena..

avatar

Goti


Goti | 08. Sep, 2015, 19:38

Nema na čemu, čitao sam testove pojedinih modela koje verovatno ni u snu neću moći da kupim, jer me privukao tvoj način pisanja i to što se mnogo toga korisnog može pročitati.  :)

Još jednom hvala na odgovoru i odvojenom vremenu, definitivno mi preostaje još samo da uzmem oba u šake i vidim i sa te strane šta mi više odgovara.

Jesam, gledao sam MILC varijante ali nekako mi se čini da ne bih to sebi mogao da priuštim. Iskreno jedva sam pohvatao ovo sve oko dSLR aparata i objektiva pa sam pokušao to nekako da pohvatam u MILC varijantama, možda mi nije najbolje išlo. Vidim da su fiksna stakla na nekim drugim žižnim daljinama kao i zum. Gledao sam Sony i malo Fuji. Onaj A6000 me baš privukao u jednom trenutku, možda da sačekam taj novi model pa da ovom još padne cena. Kod Fujija mi sve nešto skupo.  :P

Možda neki predlog šta bi bilo slično i po ceni i po mogućnostima ovih dSLR u MILC varijanti ?

Imao sam priliku da se poigram sa Fuji X100 mislim da je model, nije MILC, nego malo napredniji kompakt, lepo i to sve izgleda, onako laički.  :)

Nije X100, evo tačnog modela :

http://www.itnetwork.rs/Predstavljanje-FUJI-FinePix-X10-article-4833.htm

avatar

StORM48


StORM48 | 08. Sep, 2015, 19:18

Hvala na komplimentima! :)

Oba aparata su (kao i praktično svi današnji) odlična. Odlučuju nijanse i neke specifičnosti, ali te specifičnosti nisu od naročitog značaja za početnike, jer - ne mogu da iskoriste te prednosti jednog, odnosno drugog. Definitivno ne postoji mogućnost da se zezneš, koji god aparat da uzmeš, a isto važi i za objektive koji ih prate. Odlični su za ono čemu su namenjeni.

E sad, što se AF-a tiče, mislim da se fotografiše uvek u nekom mraku, da bi prednost Canona bila ključna (u pogledu rasporeda krstastih tačaka), pa se u tom domenu lako može zanemariti ta prednost. Meni lično je mnogo bitnija user-friendly ergonomija, kada su prednosti Canona u pitanju, ali to je IPAK individualno, pa je bolje da nekako ispipaš oba aparata i sam utvrdiš da li njihov oblik nešto znači tvojim šakama.

Elem, Nikon ima bolji/savremeniji senzor, koji prašta greške više nego Canonov, pa je jasno da ne postoji pobednik u ovom poređenju. U nečemu je bolji jedan, u nečemu drugi. Kada je kvalitet izlaza (tj. samih fotografija) u pitanju, prednost ide Nikonu, bez dileme.

Najbolje da, kao što rekoh, oba uzmeš u šake i oceniš po osećaju. Ako to nije moguće, neka moja preporuka bude D5300.

A jesi li razmišljao možda o MILC aparatima?


Pozdrav

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Nikon D5300, Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!