Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Nikon D7500, Test

 

REPRODUKCIJA BOJA

Pitanje reprodukcije boja uglavnom je vezano za JPEG, pošto se u RAW-u većina odstupanja može naknadno korigovati. „Doživljaj“ boja koji je „usađen“ u softver aparata može biti (i jeste) različit od brenda do brenda, pa čak i od modela do modela jednog istog brenda, a kako je percepcija boja individualna, tj. stvar ukusa, boje se fabrički profilišu tako da što većoj grupaciji korisnika budu prijemčive za oko. U slučaju RAW-a, kolorni stil postaje samo polazna osnova za obradu i premda može uticati na generalnu dopadljivost, mnogo veći faktor predstavlja u slučaju JPEG formata. JPEG je, kao što je poznato, daleko slabijeg potencijala za obradu od RAW-a. Zbog toga je, barem onima koji pretežno koriste JPEG i oslanjaju se na njega kao na konačan rezultat ili materijal za prezentaciju, od izuzetnog značaja kako aparat reprodukuje boje, bez dodatnih korekcija.

Kao i svi drugi proizvođači i Nikon nudi mogućnost finog podešavanja kolorita, ali i set od predefinisanih kolornih stilova (Picture Control), kojima se aparat u jednom koraku može prilagoditi određenoj nameni, odnosno prirodi scene koja se fotografiše. Njih je takođe moguće korigovati po sopstvenom nahođenju i eventualno sačuvati kao sopstvenu varijaciju. Od pojedinačnih parametara, dostupni su Sharpening, Clarity, Contrast, Brightness, Saturation i Hue. Osim automatskog, koji kolorit prilagođava konkretnoj sceni, na osnovu informacija dobijenih od svetlomera, postoji još šest predefinisanih stilova, a u nastavku ćemo pogledati uticaj svakog od njih:

141_T44_6-Boje_standard.jpg
Standard kolorni stil


142_T44_6-Boje_neutral.jpg
Neutral kolorni stil


143_T44_6-Boje_vivid.jpg
Vivid kolorni stil


144_T44_6-Boje_portrait.jpg
Portrait kolorni stil


145_T44_6-Boje_landscape.jpg
Landscape kolorni stil


146_T44_6-Boje_flat.jpg
Flat kolorni stil


Ukoliko to nije dovoljno, korisnik može definisati i sopstvene stilove, a na raspolaganju je i monohromatska konverzija. Može biti bazična, svedena na prostu desaturaciju:

147_T44_6-Boje_monochrome.jpg
Obična C/B („monohrom“) konverzija

...ili potpomognuta provlačenjem kroz simulirane kolorne filtere, kakvi su se nekad koristili u analognoj fotografiji:

148_T44_6-Boje_mono_filter.jpg
C/B konverzija sa simulacijom dodatnih kolornih filtera

Ukoliko to nije dovoljno, monohromatska fotografija može biti provučena kroz neki kolorni ton po želji korisnika, a isti može biti po želji saturisan:

149_T44_6-Boje_mono_toning.jpg
Tonirana monohromatska konverzija u 9 ponuđenih varijanti

Kao i D500, Nikon D7500 veoma dobro stoji sa prepoznavanjem temperature ambijentalnog svetla, čak i u situacijama koje podrazumevaju vrlo nezgodno veštačko osvetljenje. Naravno, što je temperatura svetla konzistentnija i bliža nekim umerenim vrednostima, to je i procenat uspešnih pogodaka veći. Aparat će se odlično snaći sa uobičajenom toplom rasvetom, a jedino je fluorescentno svetlo ponekad problematično, pogotovo kada ne obuhvata dovoljno širok kolorni spektar (što je mana većine jeftinih CCFL, tzv. „štedljivih“ sijalica). Baš iz tog razloga, Nikon nudi veoma širok spektar predefinisanih profila balansa bele, namenjenih upravo fluorescentnoj rasveti, te je i mala verovatnoća da neka ne odgovara situaciji.

Ambijent koji kombinuje više različitih tipova rasvete je nedokučiv problem za digitalne aparate, pa je u takvim slučajevima neophodno naći neku sredinu, kombinujući Kelvin skalu i Fine Tune WB opciju za precizne korekcije balansa bele. Ako postoje uslovi, idealno je izvesti ručno merenje Preset Manual opcijom. Osim Kelvin skale, ručno merenog balansa bele i AWB-a, Nikon D7500 nudi i 6 predefinisanih WB pozicija: Direct Sunlight (direktno sunce), Shade (senka), Cloudy (oblačnost), Incandescent (sijalice sa užarenim vlaknom), Fluorescent (koji se sastoji od sedam različitih podvrsta fluo rasvete) i Flash (blic). Kao i svi drugi Nikon aparati, ukoliko se koristi eksterni i-TTL kompatibilni blic u kombinaciji sa AWB-om, aparat će balans bele automatski prilagoditi temperaturi blica, pa je namensku Flash poziciju u listi predefinisanih WB-a potrebno koristiti isključivo kada aparat nije „svestan“ prisustva blic rasvete (npr. kada se okida studijska rasveta pomoću PC-Sync kabla ili prilikom korišćenja starih manuelnih bliceva, radio okidača itd).

S obzirom da sa D500 deli i senzor i svetlomer, nije čudo što neka opažanja u pogledu kolorita, ostaju primenjiva i na D7500. Naše subjektivno mišljenje je da je Nikon u manjoj meri korigovao svoju uobičajenu formulu, te se po sunčanom vremenu mogu uočiti znatno neutralnije boje nego što je to bilo uobičajeno za aparate ovog proizvođača. To se lako dâ videti u galeriji fotografija, na kraju testa.

 

Komentari

Podelite sa prijateljima!