Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 70D, Test

 


AF TEST

Pošto je preuzet iz 7D i modifikovan, novi AF sistem nas je posebno zaintrigirao. Kako ni stari AF sistem nije imao problema sa preciznošću ili efikasnošću u uslovima lošeg svetla, naravno u kombinaciji sa odgovarajućim objektivima, nismo očekivali neke promene na ovom polju, a glavna poboljšanja očekujemo po pitanju fleksibilnosti korišćenja i kontrole u specifičnim situacijama. Nečega na šta na starom AF sistemu jednostavno nije bilo moguće uticati, jer opcije nisu postojale.

Sada imamo AF sistem koji se do najsitnijih detalja može prilagoditi potrebama, što u pogledu načina, što u pogledu brzine reakcije u određenim situacijama. Zbog toga nas je najviše zanimalo kako se novi autofokus snalazi u kontinualnom modu fokusiranja (AI-Servo), koji predstavlja i tehnički najzahtevniji način rada.

Prvo ćemo pogledati kakav je prosečan rezultat kada se u AI-Servo modu koristi klasično fokusiranje jednom izabranom tačkom:

AF Test
AI-Servo mod, Single-point metod fokusiranja sa jednom unapred izabranom tačkom;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L USM @175mm f/2.8)

Skoro da nema potrebe navoditi podatak da se u ovakvim situacijama u potpunosti možete osloniti na novi AF sistem i da će u dobrim vremenskim uslovima, kakvi su vladali na našoj probi, postotak pogođenih snimaka biti blizak stopostotnom. Naravno, očekuje se da se konkretni objektiv i aparat „razumeju“ i da nije potrebna korekcija fokusa. Određene poteškoće se, kao i kod svih aparata, mogu očekivati ukoliko npr. pokušate da snimate u kontra-svetlu sa neadekvatnim objektivom, u kakve često spadaju makro objektivi. Za sve druge situacije, čak će i obični kit objektivi uspevati da se nose sa zahtevima korisnika.

Zonsko fokusiranje, koje smo na delu imali prilike da vidimo na EOS-u 7D, ovde je realizovano u nešto skromnijem, ali više nego upotrebljivom pakovanju:

AF Test
AI-Servo mod, Zone AF metod fokusiranja pomoću više vezanih AF tačaka;;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L USM @200mm f/2.8)

Seriju od više desetina sličnih fotografija ispratio je tačnim fokusom, a onda kada fokus nije bio na mestu, „zasluge“ za to išle su fotografu, zbog neadekvatnog praćenja mete. Ukoliko se potrudite da ažurno održavate zonu iznad željenog subjekta na sceni, prilike za grešku su minimalne.

Pošto se prvi put pojavljuje na jednom Canon aparatu u ovom obliku (i da je pritom upotrebljiv), malo više pažnje posvetićemo Auto-selection metodu u AI-Servo modu. Da podsetimo, za razliku od slučaja kada se ovaj metod koristi u One-Shot fokusnom modu, AI-Servo od njega čini sasvim drugačiju alatku, gde se cilj zadaje na početku, da bi dalje praćenje bilo potpuno automatsko, dinamičkom promenom tačaka, tako da cilj uvek bude u fokusu, bez obzira gde se nalazio i bez obzira na inicijalno izbaranu tačku, dok god je pokriven fokusnim poljem. S obzirom na zahtevnost ovakvog načina rada, gde se od centralnog procesora očekuje da savršeno koordiniše rad ostalih podsistema u aparatu, a pre svega svetlomera i autofokusa, efikasnost može biti pod znakom pitanja, a mi smo aparatu servirali relativno lake zadatke. Kažemo “relativno”, zato što u kadrovima ima dovoljno prostora da nešto krene naopako. Da vidimo kako se pokazao ovaj fokusni metod:

AF Test
AI-Servo mod, Auto-Selection AF metod fokusiranja dinamičkim praćenjem u prostoru;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L USM @200mm f/2.8)

Važno je znati da ovaj fokusni metod može da zaređa i više desetina savršeno fokusiranih snimaka, ali da se isto tako može zbuniti i na isti način pokvariti celu seriju. Nama se u praksi to nije dešavalo, ali nije zgoreg znati koji su kritični momenti. Jedan takav je raznolikost objekata na sceni – što ih je više i što su sličniji svojim koloritom, to će AF sistemu biti teže da izdvoji bitno od nebitnog, pa je i mogućnost greške veća. Konfuzne, ali ipak dovoljno jasne situacije, pogotovo kada se snimanje vrši svetlosno jakim objektivom koji razdvaja planove plitkim poljem dubinske oštrine, olakšavaju posao AF sistemu,  pa se i dobijanje ovakvih fotki svodi na održavanje subjekta u fokusnom polju:

AF Test
AI-Servo mod, Auto-Selection AF metod fokusiranja dinamičkim praćenjem u prostoru;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L USM @200mm f/2.8)

Imali smo sreće u izbegavanju fotografija sa promašenim fokusom, upravo iz gore opisanih razloga, ali je sasvim jasno da se situacija usložnjava kada u igri učestvuju svetlosno slabiji objektivi, loši uslovi rada i prisustvo „nervozne“ pozadine.

Ostalo je još jedino da probamo kako se novi AF snalazi u uslovima lošeg osvetljenja. Takvi uslovi su možda i najekstremniji test, pogotovo kada i sa tako malo svetla postoji efekat kontra-svetla, koje dodatno zbunjuje AF sistem. Još ako se radi sa izrazito velikim otvorima blende i pokušava pogoditi meta kroz staklo, teškoćama za AF sistem nikad kraja. Ipak, 70D nas je i ovde prijatno iznenadio:

AF Test
One-Shot mod, Single-point metod fokusiranja sa jednom unapred izabranom tačkom;
(Canon EF 35mm f/1.4L USM @35mm f/1.4)

Usled količine šuma teško je razaznati stepen oštrine, a upravo je to i pokazatelj o koliko se lošim uslovima radi. Naravno, kada se radi i nizu ovakvih snimaka, teško se može očekivati da svaki bude savršeno pogođen. Najzad, to ne uspeva ni višestruko skupljim aparatima, a ovaj svakako ni ne pretenduje da bude ozbiljan reporterski alat. Sa većinom objektiva uopšte nije teško doći do pozitivne potvrde fokusa, a jako zgodno je to što je svih 19 AF tačaka krstastog tipa, pa odabir bočnih ne predstavlja ni najmanji hendikep za aparat, što na većini drugih aparata itekako može biti problem. Procenat lažnih pozitivnih potvrda je minimalan i u principu se može reći da ćete, kada su uslovi tako loši, češće imati problem da uopšte dobijete potvrdu, nego što će vas aparat prevariti lažnom.

Kada govorimo o kontrastnom (CDAF), tj. sada hibridnom fokusu, koji se aktivira samim prelaskom u LV režim (i video samim tim), pokušaćemo da budemo što jasniji – napredak postoji. I jeste ogroman. Da li je najbolje što trenutno postoji u ovom domenu? Ne. Nije daleko od toga, ali kako u ovoj priči ne posmatramo samo kontinualni fokus, već i pojedinačni, tu su suvereni vladari, mada sad sa manjom prednošću nego ikad – i dalje MILC aparati, poput Olympusove OM-D serije. Međutim, to nikako ne znači da Canonov hibridni fokus nije ponudio nešto vredno razmatranja. Od agilnosti, brzine fokusiranja i praćenja mete, sve je drastično poboljšano. Međutim, nije sve u pojedinačnom fokusu, zar ne?

Kada se pojedinačni zameni kontinualnim fokusom, stvari bivaju malo manje konzistentne. Budući da je ovo i bukvalno prvi Canon koji uopšte ima realizovan kontinualni fokus u LV režimu, ali i jedini DSLR kojem autofokus u video modu uopšte funkcioniše, od njegove realizacije se već nakon prvih najava očekivalo mnogo. Nećemo se obazirati na Nikonove pokušaje koje jednostavno ne smatramo upotrebljivim u bilo kom obliku, a poređenje sa ostalim konkurentima van DSLR klase se za direktne protivnike Canon kompanije može pokazati skoro pa fatalnim. Jer, sada se više ne radi o testiranju čiji je sistem manje loš, već se podela vrlo grubo deli na one koji mogu i one koji ne mogu da fokusiraju u video modu. U istoj ravni se sa 70D nalazi još samo Sony-jeva SLT serija aparata sa fiksnim polutransparentnim ogledalom, dok je MILC kategorija i dalje u priličnom zaostatku, kada je ovaj aspekt unapređenja videa u pitanju. Novi Olympus OM-D EM1 možda konačno donosi rešenje, ali kako nam u trenutku pisanja ovog testa nije bio na raspolaganju, njegova efikasnost je za sada u domenu čiste teorije.

Kako savršenstvo ne postoji, primetili smo i očigledne nedostatke hibridnog fokusa. Jedna od manjkavosti je zavisnost od objektiva – kada se koriste objektivi koji su po rečima samog proizvođača idealni za fokusiranje u video modu (novi STM modeli), sve funkcioniše sasvim pristojno. Možda ne idealno, možda i dalje ne onako kako smo navikli od običnih, malih kamkordera, ali daleko bolje od svega što se u DSLR svetu (pa i šire) moglo videti do sada. Korišćenje USM objektiva može dati i dobre i loše rezultate, a loše smo uspeli da povežemo sa objektivima koji i inače pokazuju znake kolebanja, poput klasičnih 50mm prajmova ili makro objektiva. Još jedna od problematičnih kategorija su objektivi sa zastarelim DC motorima, poput Canonovog EF 35mm f/2. S druge strane, neki USM objektivi, a tu pre svega spada većina modernijih Canon L objektiva, dosta zahvalno radi u video modu, mada se primećuje malo veća tendencija ka blagom „skakutanju“ napred/nazad. Kao što rekosmo, da je idealno – nije, ali pomak je pozitivan i svakako ogroman, pa se u nekoj sledećoj iteraciji mogu očekivati još bolji rezultati,  vrlo verovatno sasvim uporedivi sa klasičnim kamerama. Konačno!



Komentari (5)

avatar

Argon


Argon | 28. Okt, 2013, 20:41

ma opušteno, ja planem u momentu ali me isto tako i prodje...
Sem toga Storm48, rekao sam da ću probati par stotina snimaka pa dati komentar...
Moj problem je što sam očekivao nešto tipa d7100 sa Canonovim smislom za ergonomiju i kolorit...
Ali ne lipši magarče...

Vidiš Bole to za Nikona se nisam ni setio, muku mu... ;D

avatar

Bole


Bole | 28. Okt, 2013, 19:44

Za 4 godine od tih 6, postoje materijalni dokazi da se baš ništa važno nije desilo na polju senzora u crop klasi Canonove linije !?.
Pazi, sigurno nisi jedini koji je "razocaran" Canon-ovim inovacijama na polju crop senzora.
Po meni, imas dva resenja...ili da covek bude strpljiv i ceka ove da se nakane i izbace neki "dobar" senzor ili, da uzmes Nikona ;)

avatar

StORM48


StORM48 | 28. Okt, 2013, 19:24

Možemo mi gubiti vreme u beskrajnim analizama, ali činjenica je da se prilike na tržištu konstantno rotiraju i da to nije svojstveno samo foto-branši, nego i npr IT, autoindustriji itd. Nekada je Microsoft bio "one & only", a Apple tek miš koji čapka neke mrvice kad niko ne vidi. Sada znamo kakva je situacija. Takođe, Apple u poslednje vreme ne uspeva da izvuče profit koncentrišući se pretežno na dizajn, jer se i taj balon polako izduvava.

Hoću reći da princip nekonstantnosti i pomera industriju napred, pa nije ni logično očekivati da prilike uvek budu identične.

BTW, ako probi 7D pristupaš uz ogromnu dozu srdžbe, sva je prilika da ćeš lako konstatovati da "to ni po čemu nije bolje od 40D".
Možda bi bilo zgodno da po tom pitanju ipak poveruješ stotinama onih koji su to stavili na papir? ;)

Pozdrav

avatar

Argon


Argon | 28. Okt, 2013, 18:48

Nikako da sednem pa da odgovorim.
Ovih dana pratim pomalo diskusije na telefonu, ali to nije to...

@ Argon

Mislim da preterujes,... al`ajde.

Ipak je proslo 6 godina.


Za 4 godine od tih 6, postoje materijalni dokazi da se baš ništa važno nije desilo na polju senzora u crop klasi Canonove linije !?.
Ja bar nisam uočio neki svetliji momenat...
Dakle moje preterivanje može se spakovati u one preostale, prve 2 godine.
Uskoro bi trebao da mi stigne 7D pa ću posle par stotina fotki sam napisati za koliko sam u svojoj ljutnji preterao,al ajd...
Po meni je sve očigledniji Canononov zaostatak na polju senzora u ovoj klasi  ali i odsustvo svake zainteresovanosti od strane proizvodjača.
Možda priča šta je bilo pre 2007 zasad još i pije vodu, ali kako vreme odmiče sve će teže biti naći kontra argumente, živi bili pa videli...
Sreća u nesreći je da je sve to postalo odavno dovoljno dobro, pa koliko vidim ... može tako kako je da se kotrlja i narednih 6 godina...

avatar

Zoran Rodic


Zoran Rodic | 24. Okt, 2013, 22:11

@ Argon

Mislim da preterujes,... al`ajde.

Ipak je proslo 6 godina.

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 70D, Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!