Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 650D Test

 



fotoTEST

Došli smo i do dela testa u kojem na praktičnim primerima treba pokazati domet aparata. Specifičnost EOS-a 650D je u tome što on suštinski, tj. kada je sam kvalitet izlaza u pitanju, ne donosi ništa novo u odnosu na EOS 600D, baš kao što je to svojevremeno bio slučaj i sa 550D i 600D. Ta činjenica nije defakto negativna u konkretnom slučaju, ali svakako ovaj deo testa čini donekle besmislenim. Ipak, kako bismo održali tradiciju, bateriju testova ćemo sprovesti i na najnovijem trocifrenom Canonu.

Set testova obuhvata standardnu bateriju studijskih i testova u realnim uslovima, a većina pruža uvid u RAW i JPEG rezultate, gde god je to relevantno. Poređenje smo izvršili prema već utvrđenoj koncepciji, gde je obuhvaćena analiza napretka u odnosu na prethodnu generaciju (bez obzira na ranije iznete pretpostavke). S toga će Canon EOS 650D i biti rival praktično samom sebi, pošto u odnosu na 600D ne očekujemo nikakva posebna iznenađenja. Gro testova je izvedeno korišćenjem referentnog objektiva, Canon EF 50mm f/1.4 USM, a zahvat u obradi je pojašnjen u okviru svakog pojedinačnog bloka.

Krenimo redom...


DETALJI, RAW

Kao i uvek, prvi na redu je test detalja u RAW formatu. Kao primarni format u eksploataciji DSLR aparata, RAW je glavno merilo dometa nekog aparata (ili preciznije – senzora), jer iz konačne fotografije izopštava sve negativne efekte koje uniformna JPEG obrada u aparatu podrazumeva, a pored toga pruža i daleko veću marginu u obradi.

Poznata studijska scena će i ovaj put biti poprište poređenja, a isečci su dobijeni razvijanjem u Adobe Camera RAW-u (u daljem tekstu ACR), podrazumevanim (default) parametrima, iz kojih je isključeno uklanjanje šuma, oštrenje pojačano na 50, a temperatura svetla postavljena na 2850 Kelvina. Izlazni kvalitet je maksimalan (12 na skali od 0-12) i upotrebljena je lossless tehnika isecanja (bez gubitka kvaliteta).

Canon 650D ćemo sukobiti sa istovetnim snimcima prethodnog aparata – EOS-a 600D. Naredni snimak predstavlja test scenu, a primerke u punoj rezoluciji možete preuzeti pomoću linkova ispod same fotografije:

Detalji, RAW
Snimak u punoj rezoluciji: 650D, 600D

100% kropovi, RAW konvertovan u JPEG, bez uklanjanja šuma, standardno oštrenje:

Detalji, RAW Detalji, RAW

Odsustvo bilo kakvih, osim eventualno kolornih razlika među snimcima, ukazuje da je u pitanju ista generacija senzora, sa tek minornim izmenama, koje efektivno ne utiču na krajnji rezultat, barem u domenu detalja. Više uzastopnih pokušaja da se na snimcima sa 650D utvrde neke promene, završili su se bez konkretnih saznanja, osim da je kalibracija osetljivosti senzora MOŽDA donekle drugačija. Otud i razlike u tonalitetu, koje možemo videti na isečcima iznad.

Poređenje sa konkurentskim aparatima nije imalo smisla, budući da smo EOS 600D već ranije poredili sa aktuelnim rivalom iz Nikon korporacije, modelom D5100. Ponovno poređenje ne bi bilo svrshishodno, pa ćemo vas po tom pitanju uputiti na test Canona EOS 600D.

Dalje utvrđivanje dobro uvežbanog gradiva nema previše smisla, pa ćemo se u nastavku pozabaviti JPEG formatom.


 

 

Komentari

Podelite sa prijateljima!