Kao što smo u nekoliko navrata napomenuli, EOS 6D Mark II pripada klasi fotoaparata koja u svom začetku nije imala za cilj akcionu fotografiju bilo koje vrste. Međutim, pritisak tržišta i konkurencije je učinio da novi entry-level FF Canon ipak dobije AF sistem koji se izdiže iznad proseka i omogućava svojim vlasnicima da se oprobaju i u žanrovima koji sežu dalje od porodičnih portreta, statičnih, studijskih scena i tome sličnog. Ne treba imati iluzija da se 6D Mark II može uhvatiti u koštac sa top modelima kakvi su Nikon D5 ili 1Dx Mark II. Najzad, to mu nije ni namena. Ali je dobro znati da se ovaj aparat itekako može koristiti i za povremene izlete u žanr sportske fotografije. Zato smo, kao i uvek, novi aparat isprobali u nekoliko karakterističnih situacija, koje provociraju AF sistem i teraju ga na grešku.
Mod pojedinačnog fokusiranja je retko zanimljiv, pošto je veoma mali broj aparata koji sa njim imaju bilo kakvih problema. Zbog toga smo test, kao i mnogo puta do sada, bazirali na isprobavanju moda kontinualnog praćenja (AI-Servo) u kombinaciji sa različitim fokusnim metodima.
Metod selekcije pojedinačnih AF tačaka takođe nije nešto što je potrebno posebno predstavljati, pa smo ga isprobali u situaciji koja kombinuje kontra svetlo, slab kontrast u prvom planu i tamne nijanse subjekta. Canon 6D Mark II je sjajno ispratio sve snimke u nizu, a promašaji su uglavnom bili uzrokovani nedovoljno preciznim nišanjenjem. Zbog toga je u nekim slučajevima zgodna mogućnost izbora Single-Spot AF metoda, koji nudi povećanu preciznost, a namenjen je baš situacijama poput sledeće:
AI-Servo/Single-Spot AF, fokusni metod sa jednom, ručno izabranom, preciznom tačkom;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM @200mm f/2.8)
Niz od desetak snimaka je pokazao visok stepen preciznosti, mada promašaji nisu nemogući kada je scena ovakva kao na primeru. Kontra-svetlo dodatno komplikuje ionako nedovoljno svetao prvi plan, ali je 6D Mark II uspevao da zadatak odradi veoma korektno.
Praćenje mete u dolasku/odlasku je poslovično težak zadatak za svaki AF sistem. Što je objekat bliži objektivu, to je komplikovaniji i proces praćenja. Novi Canon smo podesili na zonsko fokusiranje sa 9 grupisanih tačaka, pa je i rezultat bio više nego odličan, s obzirom da 9 tačaka značajno smanjuje mogućnost greške usled refleksije ili prebrzog kretanja:
AI_Servo/Zone AF, fokusni metod ograničene zone od 9 grupisanih tačaka;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM @200mm f/2.8)
Kada je kolorit objekta vedriji, lakše je dobiti i pozitivan rezultat. Niz od nekoliko desetina snimaka je ispraćen gotovo savršeno, praktično do granice minimalne fokusne distance korišćenog objektiva:
AI-Servo/Large Zone AF, fokusni metod sa izabranom zonom od 9 tačaka;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM @168mm f/2.8)
Automatski metod selekcije u servo (kontinualnom) modu funkcioniše potpuno drugačije u odnosu na ono što znamo iz moda pojedinačnog fokusa. Automatika u ovom slučaju funkcioniše kao sistem dinamičkog praćenja unapred izabrane mete, na osnovu kolornih informacija koje AF sistemu servira sistem merenja svetla:
AI-Servo/Automatic Selection AF, fokusni metod automatskog praćenja mete u fokusnom polju od 45 AF tačaka;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM @200mm f/2.8)
Rezultat je i dalje sjajan, s tim da je i procenat nedovoljno oštrih fotografija za nijansu veći nego kod drugih metoda selekcije. Pretpostavili smo da kolorno neutralni tonovi stvaraju određene poteškoće po AF sistem, jer senzor merenja svetla ponekad teže razaznaje inicijalnu metu, te na taj način dolazi do blagog kašnjenja u ažuriranju odgovarajuće aktivne AF tačke. Potpuni promašaji su nemogući, dok god je fotograf koncentrisan na precizno nišanjenje. U slučaju da je objekat jasnije izdvojen u odnosu na ostatak scene, procenat uspešno ispraćenih snimaka je značajno veći:
AI-Focus/Automatic Selection AF, fokusni metod automatskog praćenja mete u fokusnom polju od 45 AF tačaka;
(Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM @200mm f/2.8)
Autofokus ovog aparata je više nego solidan. Kao što smo u uvodu ovog poglavlja testa već rekli, 6D Mark II nije namenjen akciji i kao takav, ne može mu se zameriti što svojom brzinom rafala i AF sistemom ne može da odgovori na baš svaki akcioni izazov. Ipak, dok god od njega očekujete baš ono za šta je projektovan, pa i koji procenat više, možete biti sigurni da vas neće izneveriti. Naravno, uvek treba imati na umu da na brzinu i preciznost AF sistema ima i korišćeni objektiv, ali i konkretna situacija.
Pitanje fokusa u režimu živog prikaza je u trenu postalo izlišno pitanje – Dual-pixel CMOS je unapređenje koje drastično menja situaciju i od jednog relativnog sporog sistema fokusiranja, kakav je CDAF bio, postaje izuzetno potentan, brz i efikasan sistem. Ako vas kao fotografa to ne impresionira previše, verujte da postoje oni kojima će se to definitivno svideti, a tu pre svega mislimo na videografe, iako će njih 6D Mark II možda razočarati u nekom drugom smislu.