Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 6D Test


fotoTEST

Dok Nikon nije imao D600, svoju verziju 5D Mark II, jeftinog FF tela koje niže prodajne rekorde, Canon je mogao biti spokojan u ovoj klasi DSLR-ova. Sada se situacija bitno promenila, a budući da je Canon izašao sa 6D kao nekakvim naslednikom stare „petice“ u koncepcijskom smislu, mesto na tronu se ljulja više nego ikad. Dok prvi opipljiviji prodajni parametri ne budu bili na raspolaganju, mi ćemo se potruditi da i 6D stavimo na praktični test, baš kao što smo to nedavno učinili sa Nikonovim D600.

Kao i uvek, sučeljavanje ćemo izvesti u skoro celoj seriji testova, korišćenjem oba formata snimanja, kako u studijskim, tako i u vanstudijskim uslovima. Kako bismo uticaj optike sveli na najmanji mogući nivo, koristili smo (kao i uvek) referentne prajmove iz reda „normalaca“ – Canon EF 50mm f/1.4 USM i Nikon AF-S 50mm f/1.4G, dok je za galeriju korišćeno više popularnih i manje popularnih objektiva. Pa... da počnimo!


1. DETALJI, RAW

Praktični deo testa, kao i uvek, počinjemo pričom o detaljima. Pošto je RAW neprikosnoveni i primarni format na DSLR aparatima, što se posebno odnosi na situacije koje nisu limitirane u smislu brzine isporuke fotografija, na njemu će i u praktičnom testu biti težište. Dok JPEG ponajviše zavisi od kvaliteta internog procesiranja, RAW je zanimljiviji za analizu, jer je najbliži onome što je senzor „video“, bez uplitanja (ili barem bez preteranog uplitanja) interne obrade.

Studijska scena koju smo eksploatisali i u prethodnim testovima, poslužiće nam i ovaj put, a isečci su dobijeni razvijanjem u Adobe Camera RAW-u (u daljem tekstu ACR), podrazumevanim (default) parametrima, iz kojih je isključeno uklanjanje šuma (kao faktor narušavanja detalja), i primenjen istovetni stepen oštrenja, a temperatura svetla postavljena na 2850K. Izlazni kvalitet je maksimalan (12, na skali od 1-12), a upotrebljen je lossless krop, kako bi bilo kakvi gubici bili potpuno suzbijeni.

Kao što smo u uvodu već napomenuli, Canon EOS 6D ćemo ukrstiti sa istovetnim snimcima sa direktnog rivala – Nikona D600, što će mnogima biti i glavna dilema prilikom izbora.

Naredni snimak predstavlja test scenu, a snimke u punoj rezoluciji možete preuzeti pomoću linkova ispod same fotografije:

Detalji, RAW
Snimak u punoj rezoluciji: 6D, D600

100% kropovi, RAW konvertovan u JPEG, bez uklanjanja šuma, standardno oštrenje:

Detalji, RAW Detalji, RAW

S obzirom da su u pitanju senzori u ovim okvirima veoma slične rezolucije, za očekivati je da ni razlike u detaljima nisu lako uočljive, a kamoli da postoji neka izuzetna razlika. Ipak, ako se malo zagledate u gornje isečke, primetićete da Nikon D600 ipak beleži mrvicu više detalja, ali da mu ni Canon EOS 6D ne ostaje dužan, beležeći nešto bolji mikrokontrast, što se može videti na isečku u dnu (grbovi). Naravno, to može biti i zasluga objektiva, koji je ipak neizostavni deo jednačine. Kolorit je nešto topliji sa Nikona, na šta smo već navikli, a ono što se dâ primetiti je i nešto veća osetljivost Nikon senzora u odnosu na Canonov CMOS, pa je ukupna eksponiranost nešto svetlija nego što bi trebalo. U principu, ta nekonzistentnost nije prevelika i nekad će se vrlo teško primetiti, a merenja pokazuju da ne prelazi 1/6 blende.

Ako izuzmemo neke izuzetke, do sada (tačnije do modela D800(E)) nismo bili često u prilici da vidimo Nikona u ulozi apsolutnog rezolucijskog lidera. Od nedavno su se uloge drastično promenile i sada je Canon taj koji treba da uhvati priključak. Kako bismo ih, kao i ranije, detaljima uporedili na ravnopravnom nivou, poslužićemo se jednostavnim tehnikama interpolacije i ekstrapolacije, odnosno dovođenja rezolucije na određenu veličinu, njenim smanjenjem, odnosno uvećanjem u obradi. Najpre da vidimo kako se Canon kotira u situaciji kada se njegova osnovna rezolucija (približno 20 MP) uveća na Nikonovih 24:

Detalji, RAW Detalji, RAW

Sada već može uočiti veća razlika, što pokazuje da čak ni tako malu rezolucijsku prednost D600 nije moguće nadoknaditi u obradi. Dok se na poslednjem od tri isečaka razlika još i najmanje vidi (podsetimo – na istom isečku je u prethodnoj sekciji Canon bio u prednosti!), na gornja dva je Nikon u očiglednoj prednosti. Možda ona i dalje nije tolika da bi izmamila nekakvu ushićenost, ali itekako postoji. Pogledajmo kako će se aparati pokazati kada uradimo interpolaciju snimka sa konkuretskog D600 i dovedemo ga na rezoluciju EOS-a 6D:

Detalji, RAW Detalji, RAW

Ovde su razlike skoro potpuno isčezle, s tim da se i dalje može konstatovati ta neka minorna prednost 6D na poslednjem isečku i prednost D600 na gornja dva. Naravno, pitanje je koliko ovakvo poređenje ima smisla (iako za nekog sigurno ima), jer se interpolacijom potire jedna od glavnih karakteristika senzora D600, pa je ovakva komparacija i dalje čisto informativnog karaktera.

Kako su studijski snimci urađeni u strogo kontrolisanim uslovima, isključuju čitav dijapazon sporednih faktora, koji nepovoljno mogu uticati na razlučivost senzora i/ili objektiva. Canon EOS 6D ovde nije izuzetak, pa ćemo pogledati kako se ovaj model snalazi u jednoj svakodnevnoj situaciji, koja nije kontrolisana i koja podrazumeva niz potencijalnih problema – od nepovoljnog svetla do slabe atmosferske prozračnosti. Zatim ćemo uporediti istovetne isečke razvijenog RAW-a nasuprot JPEG-a iz aparata, što će ujedno biti i uvertira za sledeće poglavlje testa:

Detalji, RAW
Snimak u punoj rezoluciji: RAW konvertovan u JPEG

100% kropovi (levo RAW konvertovan u JPEG, razvijen na standardnim podešavanjima, a desno JPEG u standard kolornom stilu, „default“ setovanja):

Detalji, RAW Detalji, RAW

Nedavno smo u testu Nikona D600 konstatovali da je JPEG na aparatima više klase (u koje manje/više spadaju svi aparati sa 35mm senzorom) često biva zapostavljen, jer proizvođač računa da će gro korisnika biti okrenuto RAW-u. S pravom, rekli bismo, ali – moglo je ovo i bolje. Nikon D600 je u JPEG-u demonstrirao dosta mekan rezultat na podrazumevanim podešavanjima, koji je realno moguće popraviti korišćenjem jačeg internog oštrenja, dok je sa 6D situacija obrnuta i snimci su definitivno preoštreni. Detalji su solidno očuvani i pored relativno jake kompresije, ali njihova tekstura je slabija nego što stepen oštrenja implicira. Nema sumnje da će i svakom laiku na osnovu ovih isečaka biti jasno u kom se pravcu treba kretati, te da je za maksimum prosto neophodno okrenuti se RAW formatu.

 

 

Komentari (5)

avatar

DuxX


DuxX | 18. Apr, 2013, 15:12

Slažem se. Definitivno vredi probati ove jeftinije varijante i videti kako stvari funkcionišu pošto će proizvođači svakako pobati da naplate to kao suvo zlato. Barem u naredne dve generacije aparata. A da je elegantno - definitivno jeste. Ima li ovde negde da se pazari ova eye-fi kartica. Da se to proba pa šta bude.

avatar

StORM48


StORM48 | 18. Apr, 2013, 14:23

^Na žalost, radi toliko dobro koliko je i rasprostranjeno. Podršku imaju manje/više svi aparati od 550D pa na ovamo, ali je po nekim iskustvima veza nepouzdana i sklona padovima, što onda više dođe za zajebanciju, nego za bilo šta iole ozbiljno. I pritom, funkcionalnost je ograničena na prost transfer u ad-hock varijanti konekcije, koliko sam upućen.

Inače, Wi-Fi dodaci su i za Canon jako skupi, ali se izgleda menja pristup (na sreću), pa ćemo zaboraviti na te dodatke u nekom budućem periodu. 6D je probio led, 1Dx takođe nudi nešto iz tog domena (UTP konekciju, što je ranije bilo isključivo dostupno preko WFT gripova i eksternih modula), pa se nadam da nećemo dugo čegati da to postane redovna stvar, makar u srednjoj i višoj klasi aparata. Stvarno je neviđeno zgodno i mnogi su skloni da to olako odbacuju (me included)... ali sve to dobija drugu dimenziju kad se jednom proba. :)


Pozdrav

avatar

DuxX


DuxX | 18. Apr, 2013, 12:54

Da, moja greška. Mislio sam na wireless kontrolu bliceva tj. na radio kontrolu. I tu je po meni računica vrlo prosta jer se ne radi o 50 ili 100€ više već o preko 500€ razlike na sistemu od 3 blica uz istu funkcionalnost. Nebitno da li je reč o C ili N sistemu. Svejedno. To uopšte nije zanemarljivo.

King inače funkcioniše sjajno i moja preporuka dobavljačima ovde bi bila da što pre naprave neki dil sa proizvođačem i da krenu sa uvozom ovih proizvoda. Znači puna TTL kontrola, 1/8000 sinhronizacija, mogućnost firmware apdejta, funkcioniše savršeno pouzdano. Imam, znam, radim s tim.

Što se tiče Wi-Fi-ja, kad smo se već dotakli... da, lepa mogućnost. Nikon nudi WT-4 ali je papreno skup. Meni se recimo ovo rešenje http://www.eye.fi/ veoma dopada ali je pitanje kako se pokazuje u praksi. Ako se pokazuje kako treba (a trebalo bi) onda je problem veoma elegantno rešen. ;)

avatar

StORM48


StORM48 | 18. Apr, 2013, 12:04

Pobrkao si nešto druže... iako se ne slažem za cenovnu dijagnozu, pošto mi nije poznato da je ovde moguće nabaviti Pixel-King, Wi-Fi ne služi za kontrolu bliceva. :) 6D to i nema, pošto nema blic uopšte.

Radi se o WiFi kontroli aparata, prenosu slike na udaljeni displej, razmeni snimaka sa drugim aparatima, tethering okidanju grupe istovetnih aparata, remote LV-u, pa i onome što Bati nedostaje, a zove se intervalometar, čija se funkcionalnost lako nadomešćuje tabletom, smartfonom ili nekim laptopom u okolini. A tu je i bežični transfer fotki na odgovarajući storage. Ne znam koliko sve to ima smisla u astronomiji, ali u studijskom radu sam probao i to je jednostavno - NEPROCENJIVO! Okineš, proveriš na velikom displeju monitora ili TV-a i kad utvrdiš da je sve do-jaja, teraš dalje. U suprotnom žongliraš karticama ko u cirkusu, što meni oduzima neviđeno mnogo vremena. ;)

Što se računice oko bliceva tiče, malo mi je nejasna, jer u startu podrazumeva kupovinu skupog alata. A ako je nešto alat, onda par stotina evra gore/dole ne bi trebalo igra neku ulogu kada se radi o takvim setovima gde će se gruvati top-of-the-line blicevima negde na terenu. Postoji tu i nešto što se zove pouzdanost, a sistem sa manje činioca UVEK biva pouzdaniji, nego bućkuriš sa 300 raznih džidža koje vise okolo i pritom zahtevaju i dodatne setove baterija, paralelna podešavanja itd. Ja sam konformista, ali znam još dosta njih koji slično razmišljaju. I na Nikonu uvek radije koristim integrisanu IC kontrolu kroz CLS sistem, jer je prosto lakše raditi kada se sve kontroliše bez dodatne opreme.

Pozdrav

avatar

DuxX


DuxX | 18. Apr, 2013, 09:07

Oprostićete mi ali ja ne kapiram to oko wifi bliceva na Canonu.

Recimo ovako... gradim sistem sa 3 ili 4 blica. Aj neka bude 3 blica u 2 zasebne grupe. Uzmemo recimo cene naše domaće, svejedno. Negde u inostranstvu je jeftinije ali je razlika uvek tu negde...

3 x SB-910 (350€) = 1.050€ + Pixel King radio okidač 120€ = 1.170 + dodatni risiver za II grupu 50€ = [b>1.220€[/b>

Sa druge strane imamo
3 x 600EX-RT (577€) = [b>1.731€[/b> sa praktično potpuno istom funkcionalnošću.

Pazite, ovo je mali, skromni blic sistem sa 3 blica. Zamislite razliku sad na recimo ozbiljnijem sistemu sa 5 ili 6 bliceva u 3 grupe? Razlika sitnica. Nema šta  :-\

Možda sam ja nešto propustio obzirom da se nisam previše udubljivao u ovaj wifi fazon ali ako je ovako, ne vidim ama baš nikakvu matematiku. Ispravite me ako grešim.

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 6D Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!