2. DETALJI, JPEG
Iako JPEG iz aparata slovi za manje bitan format na aparatima ove klase, jedan deo fotografa će svakako koristiti i JPEG izlaz. Ako ništa drugo, ono bar u kontrolne svrhe ili onda kada izvlačenje maksimuma nije od posebnog značaja. Procesiranje JPEG-a u aparatu povereno je algoritmu koji uobičajeno sprovodi linearnu obradu, bez obraćanja posebne pažnje na pojedine delove snimka, što je uobičajeno kod ručnog razvijanja „digitalnog negativa“. Zbog toga će JPEG iz aparata uvek biti kompromis između količine detalja, dinamike i odnosa oštrine/šum, jer će svaki zahvat biti primenjen uniformno.
Test scena je i u ovom slučaju ponovljena, u identičnim uslovima na oba tela, a naredni 100% kropovi ilustruju kvalitet JPEG-a iz aparata:
JPEG snimci u punoj rezoluciji: 5D Mark II i 5D
100% kropovi sa oba tela, JPEG iz aparata, bez dodatne obrade (levo 5D Mark II, desno stari 5D):
U odnosu na RAW, JPEG je, relativno gledano, jedna od slabijih odlika 5D Mark II. Saturacija i kontrast su pojačani, što je već uobičajeno za obradu u aparatu. Međutim, čak i na najvišem stepenu kvaliteta, kompresija je agresivna, što konačni rezultat čini mekšim i primetno manje detaljnim, čime se gubi dobar deo rezolucijske prednosti u odnosu na staru peticu. Idealno je koristiti kombinaciju RAW+JPEG, pri čemu se u „picture styles“ može setovati jači stepen oštrenja, ukoliko nije neophodno da svaka fotografija bude ponaosob razvijena iz RAW-a. Ako uporedimo isti snimak sa 5D Mark II, razvijen iz RAW-a, bez ikakvog zahvata sa JPEG-om direktno iz aparata, dobijamo sledeći rezultat (levo RAW bez obrade, desno JPEG u standard profilu):
Osim što su boje očigledno saturisane za 30% više, agresivno filtriranje i jaka kompresija značajno peglaju detalje, što je vrlo nepoželjno. Generalno se na DSLR aparatima manje pažnje posvećuje JPEG obradi, ali je ovo moralo biti malo bolje. Čak ni unutrašnje dooštravanje ne poboljšava rezultat u značajnoj meri. Nivoa oštrenja ima sedam (naravno, ono može biti i potpuno isključeno) i rekli bismo da ne treba preterivati i ići iznad petog podeoka, jer se na spojevima kontrastnih površina javlja korona, pojava karakteristična za preoštrene fotografije. Dodatno, prejako oštrenje najčešće ističe i šum, čak i na nižim ISO vrednostima, pa i to treba uzeti u obzir, ukoliko pojačavate stepen oštrenja.
JPEG iz aparata, bez oštrenja:
Oštrenje 1:
Oštrenje 2:
Oštrenje 3 (podrazumevani nivo na „standard“ profilu):
Oštrenje 4:
Oštrenje 5:
Oštrenje 6:
Oštrenje 7:
Ova raža je pročitala TEST i sasvim je sigurna zašto od ronioca krade 5dmII ;D ;D
Travis Matteson was recording underwater footage of manta rays during an underwater night dive off Kailua-Kona, Hawaii, when a gigantic manta ray suddenly approached and stole his Canon 5D Mark II underwater rig worth about $10,000. Luckily, another cameraman was nearby to capture the whole incident on film.
Izvinjavam se, što se javljam se sa "malim" zakašnjenjem. :)
Prvo me nije bilo, a onda kad sam mogao, imao sam problema sa pristupom forumu.
Samo da se zahvalim na sugestijama i lepim komentarima!
Hvala!
Pozdrav
Da, znam da su Dragan i Tamara...
Bio je sinoc na forumu, pa ocekujem da ce pratiti komentare... :)
Jako lepe fotografije.
Da bi bilo jos bolje prenesi mu sledece:
1. Kod test fotki "mrtve prirode" da postavi sivu pozadinu (ne crnu i ne belu).
2. Da u kompoziciju "mrtve prirode" postavi motiv sa izrazito belim reljefom. (Radi procene dinamicke moci senzora-aparata).
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark II Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Emilijen
Emilijen | 13. Sep, 2010, 19:11
:D