7. DINAMIČKI RASPON
Stigli smo i do poslednjeg foto-testa. Dinamički raspon se obično meri u laboratoriji. Ali, rezultati laboratorijskih testova se često ne poklapaju sa onim na šta se može računati u realnim uslovima. Zbog toga smo dinamiku odlučili da testiramo na način koji je bliži svakodnevnoj situaciji – podeksponiranjem, odnosno preeksponiranjem za nekoliko blendi i zatim „izvlačenjem“ pravilne ekspozicije u Adobe Photoshopu. Naredne primere ne treba posmatrati kao maksimalni domet senzora, pošto je i zahvat više provizornog tipa i urađen je mehanički, u cilju pokazivanja očuvanosti detalja u tamnim, odnosno svetlim tonovima. U realnoj situaciji će se retko desiti da omašite ±4 blende, a i onda će izvlačenje biti parcijalno, što pruža daleko bolje izglede za spasavanje snimka.
Da pogledamo prvo kako se senzor 5D Mark II nosi sa snimkom, podeksponiranim cele četiri blende:
-4 EV podeksponiran snimak:
Podeksponirani snimak, naknadno izvučen u PS-u:
Donji deo skale (tamni tonovi) su tradicionalno slabija tačka digitalnih senzora. Čak i pri nižim ISO vrednostima (poput ovog primera) jako se teško izvlače i najčešće se dobar deo tonova izgubi. Dinamika senzora u 5D Mark II je odlična, mada ne i najveća moguća. Da pogledamo šta se može očekivati u svetlijem delu skale, kada je snimak preeksponiran, pa u PS-u vraćen na pravilnu ekspoziciju:
+4 EV preeksponiran snimak:
Preeksponirani snimak, naknadno izvučen u PS-u;
Uobičajeno je da se digitalni senzori bolje nose sa preeksponiranim snimcima, iako oni na prvi pogled izgledaju beznadežno upropašteni. Naknadno izvlačenje takvih snimaka u PS-u daje nešto bolje rezultate, posebno ako odbacimo ekstremne partije na snimku. Sve u svemu, dinamički raspon 5D Mark II je napredovao u odnosu na staru peticu, ali ne u meri da zastaje dah. U svakom slučaju, sigurno je da možete računati i na vrlo ozbiljno mašenje ekspozicije, a da snimak ipak ne bude načisto upropašten. Obe varijante, i preeksponirani i podeksponirani snimci su praktično ekstremni primeri (posebno preeksponirani) i kao takvi su više primer kako se senzor nove petice nosi sa ovakvim situacijama. Kao i kod podeksponiranog, i kod preeksponiranog snimka jedan deo snimka ostaje trajno izgubljen. Na podeksponiranom snimku su (razumljivo) najbolje prošli detalji na samom hramu, dok su na preeksponiranom u većoj meri potpuno pregoreli i u nepovrat odneli fine detalje. Podeksponirani snimak na izvlačenje deluje drukčije i tamne partije su prve koje „pucaju“, što se može videti i na primerima, koje obiluju izraženim kolornim šumom. Ovoliko natezanje može preživeti samo u relativno kontrolisanim situacijama, kada scena nije spoj ekstrema, kakav je slučaj na ovim primerima. Sve u svemu, sasvim solidan rezultat.
Ova raža je pročitala TEST i sasvim je sigurna zašto od ronioca krade 5dmII ;D ;D
Travis Matteson was recording underwater footage of manta rays during an underwater night dive off Kailua-Kona, Hawaii, when a gigantic manta ray suddenly approached and stole his Canon 5D Mark II underwater rig worth about $10,000. Luckily, another cameraman was nearby to capture the whole incident on film.
Izvinjavam se, što se javljam se sa "malim" zakašnjenjem. :)
Prvo me nije bilo, a onda kad sam mogao, imao sam problema sa pristupom forumu.
Samo da se zahvalim na sugestijama i lepim komentarima!
Hvala!
Pozdrav
Da, znam da su Dragan i Tamara...
Bio je sinoc na forumu, pa ocekujem da ce pratiti komentare... :)
Jako lepe fotografije.
Da bi bilo jos bolje prenesi mu sledece:
1. Kod test fotki "mrtve prirode" da postavi sivu pozadinu (ne crnu i ne belu).
2. Da u kompoziciju "mrtve prirode" postavi motiv sa izrazito belim reljefom. (Radi procene dinamicke moci senzora-aparata).
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark II Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Emilijen
Emilijen | 13. Sep, 2010, 19:11
:D