BLIC
Kada je u pitanju operativnost, uprkos očekivanjima, Canon nije promovisao E-TTL III algoritam u paketu sa 5D Mark II. Korisnici Canon sistema su naučeni da žive sa nekim bubicama, ponekad nepredvidivog E-TTL II algoritma, ali to nije opravdanje da se solidno ne učini boljim. Rad sa blicem je, s toga, ostao na istom nivou, što će reći – ako ste ranije koristili nešto iz Canon opusa, nećete imati nikakvih problema da stečena znanja nastavite da koristite i na novom telu. Ipak, nejasno je zbog čega nije olakšana upotreba sasvim uobičajenih operacija, poput kompenzacije snage blica, koja je na statusnom displeju tela i dalje dostupna samo u rasponu od ±2 EV, iako sam blic dozvoljava do tri blende u oba smera. Sinhronizacija se može postaviti na maksimalnih 1/200, kolika je bila i na staroj petici.
Testiranje smo obavili u kombinaciji sa Canon Speedlight 580EX II, najlogičnijim pratiocem Canona EOS 5D Mark II. Kao što smo mogli i očekivati, eksponiranost snimaka je dobra, balans bele standardno neće omašiti odgovarajuću vrednost čak i na AWB setovanju, sve funkcije rade kako je predviđeno, a za razliku od stare petice i nepostojanja odgovarajuće opcije u meniju, na novoj se iz aparata može pristupiti posebnim (custom – C.Fn) funkcijama, za čije vam je setovanje ranije bilo potrebno originalno uputstvo koje dolazi uz blic. Aparat će, u zavisnosti od raspoloživog blica, ponuditi i odgovarajući spisak funkcija koje, između ostalog, uključuju podešavanja vezana sa wireless kontrolu blica, način merenja svetla i kompenzaciju.
Osim ovih, drugih novina nema. Kako interni (pop-up) blic nije ugrađen ni u novu peticu, i dalje je za kontrolu eksternih bliceva neophodno imati ST-E2 ili eksterni blic odgovarajućih mogućnosti. Commander mod, karakterističan za Nikon aparate, tako ostaje nedosanjani san vlasnika nove petice. Fizički posmatrano, papučica blica više nije ofarbana crnom bojom, što je na originalnoj petici već nakon par kačenja blica, proizvodilo efekat kao da je aparat korišćen decenijama. Vrlo nezgodna stvar ukoliko biste poželeli da preprodate aparat. Položaj papučice je donekle izmenjen i ona je sada blago izdignuta, kako bi uz blic 580 EX II, obezbedila viši nivo zaptivenosti.
KIT OBJEKTIV
Canon EOS 5D Mark II se, kao i stari 5D, može kupiti u kitu sa EF 24-105mm f/4L IS USM objektivom, zumom solidnog raspona i odličnih optičkih kvaliteta. Prvobitno je bilo nagađanja oko novog kit objektiva koji bi bio ponuđen uz 5D Mark II, budući da su kružile priče o nedovoljnom optičkom potencijalu postojećeg da isprati zahtevnost novog senzora visoke rezolucije. Pošto se termin „kit“ pogrešno vezuje za objektive jedva prihvatljivih optičkih performansi, treba reći da EF 24-105mm f/4L IS USM nikako ne treba povezivati sa takvim predstavkama. Prvo jer termin „kit“ nije nužno vezan za loše objektive (ovo je u poslednje vreme posebno netačno tumačenje), a drugo jer ovaj konkretni objektiv ni izdaleka ne zaslužuje bilo kakvo potcenjivanje.
Spoljašnje dimenzije su 107mm x 83mm, a masa je 670g, zbog čega 24-105 važi za objektiv relativno kompaktnih dimenzija za svoj raspon. Unutar kvalitetno izrađenog, zaptivenog zuma, nalazi se optička konstrukcija od 18 elemenata, razvrstanih u 13 grupa, zajedno sa 3 asferična elementa. Fiksna blenda maksimalnog otvora f/4 i minimalnog f/22, sastoji se iz 8 zaobljenih listića. Autofokusni sistem je interni, USM tipa, što znači da je brz i nečujan, a obezbeđuje i FTM (Full-Time-Manual) fokus, što znači da za manuelno fokusiranje nije neophodno prebaciti prekidač u MF položaj (posebno zgodno u kombinaciji sa LV-om i snimanjem sa stativa), a prednji element ne rotira u toku fokusiranja. Minimalna fokusna distanca je 45cm, pri čemu se postiže faktor uvećanja od približno 1:4.
Raspon od 24 do 105mm (na APS-C senzoru je ekvivalent 38-168mm) gotovo da je savršen za full-frame senzor. Obezbeđuje vidno polje od 23 do 84° i zahvata sve od širokog do tele područja – ukratko, pravi all-around objektiv. Zum mehanizam je izveden u vidu jednog cilindra i vrlo je mekog hoda. Podržani su filteri prečnika ø77mm, a vinjetiranje na najširem kraju neće proizvesti ni nešto deblji CPL filteri.
Ovaj objektiv je opremljen poznatom Canonovom izvedbom optičke stabilizacije (Image Stabilizer), što IS sufiks u nazivu i označava. Zvanično se navodi da IS ovog objektiva može da obezbedi 3 blende dužu ekspoziciju iz ruke, što se otprilike poklapa i sa iskustvima tokom testa.
U paketu sa objektivom stiže uputstvo, namenska zonerica EW-83H i mekana torbica. Foto semplovi urađeni kombinacijom ovog objektiva i 5D Mark II su priloženi u okviru galerije na kraju testa.
GRIP
U paketu sa novim telom, promovisan je i novi grip – Canon BG-E6. Izrađen je solidno, najvećim delom od legure magnezijuma, identične onoj na telu. Prima dve LP-E6 baterije ili BGM-E6, priloženi namenski uložak za 6 alkalnih ili punjivih AA baterija. Sistem zatezanja je postavljen na standardno mesto i omogućava solidno stezanje, tako da grip uliva dovoljno poverenja. Odeljak za baterije je zaptiven, a tekstura metalnog i gumenog dela je usklađena sa telom, tako da kao celina deluju skladno:
Zamerka ide na poziciju navoja za pločicu stativa, koja je umesto da je pozicionirana na osu objektiva, pomerena par milimetara u stranu, što može biti problematično za snimanje panoramskih fotografija. Otpor tastera i osećaj na njima je identičan kao i na onima sa tela, izuzev AF-ON tastera, koji je iz nepoznatih razloga nešto manji u odnosu na originalni i nekad ga je, iz tog razloga, teže napipati bez gledanja. Nažalost, Canon je i na novom gripu ponovo izostavio osmosmerni džojstik, zbog čega je znatno otežan izbor AF tačaka ili navigacija kroz menije, ukoliko aparat držite u vertikalnom položaju. Od ostalih kontrola, pored AF-ON tastera, tu je i AE/FE Lock za zaključavanje ekspozicije, kao i taster za selekciju svih tačaka i zumiranje u režimu pregleda. Sa desne strane (gledano od pozadi) se nalazi prekidač za uključivanje/isključivanje funkcija na gripu. Donja strana obezbeđuje i držač kaiša za ruku, koji se montira umesto klasičnog ramenog kaiša.
Testiranje izdržljivosti sa gripom pokazuje očekivan rezultat. Postiže se dvostruko veća autonomija, pri uobičajenoj upotrebi, a testiranje u vrlo teškim uslovima (prilično hladno vreme uz čestu upotrebu rafala, servo AF-a, LV-a i pregleda fotografija, pa čak i sporadičnog snimanja video materijala) je pokazalo da dve pune baterije mogu da izdrže čak ~1350 RAW+JPEG snimaka. Barem četvrtina snimaka u ovim uslovima je načinjena uz live-view, a snimljeno je i desetak minuta video materijala!
Ukoliko često snimate u vertikalnom položaju, nabavka gripa je poželjan korak ka postizanju bolje ergonomije i još bolji pratilac za kombinacije sa velikim i masivnim objektivima. Tim pre što će vam u toj varijanti grip uštedeti i na servisu tastera za okidanje. Svaka preporuka!
Ova raža je pročitala TEST i sasvim je sigurna zašto od ronioca krade 5dmII ;D ;D
Travis Matteson was recording underwater footage of manta rays during an underwater night dive off Kailua-Kona, Hawaii, when a gigantic manta ray suddenly approached and stole his Canon 5D Mark II underwater rig worth about $10,000. Luckily, another cameraman was nearby to capture the whole incident on film.
Izvinjavam se, što se javljam se sa "malim" zakašnjenjem. :)
Prvo me nije bilo, a onda kad sam mogao, imao sam problema sa pristupom forumu.
Samo da se zahvalim na sugestijama i lepim komentarima!
Hvala!
Pozdrav
Da, znam da su Dragan i Tamara...
Bio je sinoc na forumu, pa ocekujem da ce pratiti komentare... :)
Jako lepe fotografije.
Da bi bilo jos bolje prenesi mu sledece:
1. Kod test fotki "mrtve prirode" da postavi sivu pozadinu (ne crnu i ne belu).
2. Da u kompoziciju "mrtve prirode" postavi motiv sa izrazito belim reljefom. (Radi procene dinamicke moci senzora-aparata).
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark II Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Emilijen
Emilijen | 13. Sep, 2010, 19:11
:D