6. REPRODUKCIJA BOJA
Doživljaj reprodukcije boja kod aparata u najvećoj meri je subjektivan. Teorija o ukusima kaže da su oni individualni, te da se doživljaj lepog ne mora nužno poklapati kod svih posmatrača. A najčešće se i ne poklapa. Ipak, postoji nešto što zovemo „referencom“, a to bi (kada su boje u pitanju) bila paleta koja je najbliža onome što prosečno ljudsko oko može videti. Sigurno ste mnogo puta čuli da poklonici jednog brenda hvale boje svog aparata. Nema brenda koji nema svoje poklonike, ali se i pored sveg potencijala koji obrada iz RAW-a pruža, ipak teži ka reprodukciji koja, bez dodatne obrade, odgovara većem broju posmatrača.
Kako senzor aparata ipak nije nalik ljudskom oku po ovom pitanju, svaki proizvođač pruža nekoliko kolornih profila, prilagođenih određenim situacijama. Canon ih najčešće ima 6: standard, koji se najčešće koristi i najbliži je vernom prikazu, pored kojeg su na raspolaganju landscape, portrait, faithful, neutral i monochrome. Uglavnom nećete pogrešiti ako profil postavite na standard, a kakva je generalno reprodukcija boja kod Canona EOS 5D Mark II, možete videti na sledećih par primera:
Ako se odlučite za JPEG, kolorni profili itekako mogu biti korisni u nekim situacijama. Da vidimo kakve su međusobne razlike:
Standard:
Portrait:
Landscape:
Neutral:
Faithful:
Iako „monochrome“ baš i ne važi za „kolorni“ profil, red je da i njega pomenemo. Iako se često relativizuje kompleksnost dobre C/B konverzije, činjenica je da prosta desaturacija ne donosi baš sjajne rezultate u ovoj vrsti obrade, ali je kao takva jedina moguća za realizaciju u aparatu, pošto isti ne može da zna kakav filter daje najdopadljiviji C/B finiš. Evo kakav rezultat daje C/B konverzija, „direkt iz aparata“:
Ništa od čega zastaje dah, ali će poslužiti za prvu pomoć, ukoliko su vam neophodni instant rezultati.
Reprodukcija boja na 5D Mark II je, u najkraćem – odlična. Međusobni odnos boja je u ravnoteži, te ukupni kolorit ne naginje ka nekom kolornom kanalu više nego što bi trebalo. Poznata pojava na ranijim Canon aparatima je malo jača saturisanost crvenih tonova. Na novoj petici (opšti utisak tokom dugotrajnog korišćenja) je ta pojava malo umerenija, dok se reprodukcija ostalih boja čini za nijansu neutralnijom, što je dobro.
Ova raža je pročitala TEST i sasvim je sigurna zašto od ronioca krade 5dmII ;D ;D
Travis Matteson was recording underwater footage of manta rays during an underwater night dive off Kailua-Kona, Hawaii, when a gigantic manta ray suddenly approached and stole his Canon 5D Mark II underwater rig worth about $10,000. Luckily, another cameraman was nearby to capture the whole incident on film.
Izvinjavam se, što se javljam se sa "malim" zakašnjenjem. :)
Prvo me nije bilo, a onda kad sam mogao, imao sam problema sa pristupom forumu.
Samo da se zahvalim na sugestijama i lepim komentarima!
Hvala!
Pozdrav
Da, znam da su Dragan i Tamara...
Bio je sinoc na forumu, pa ocekujem da ce pratiti komentare... :)
Jako lepe fotografije.
Da bi bilo jos bolje prenesi mu sledece:
1. Kod test fotki "mrtve prirode" da postavi sivu pozadinu (ne crnu i ne belu).
2. Da u kompoziciju "mrtve prirode" postavi motiv sa izrazito belim reljefom. (Radi procene dinamicke moci senzora-aparata).
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark II Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Emilijen
Emilijen | 13. Sep, 2010, 19:11
:D