REZIME
Originalni 5D je po mnogo čemu bio (i još uvek je) izuzetan aparat. Taj razlog je Canonu stvorio obavezu da opet ponudi izuzetan proizvod, u cilju postizanja istog tržišnog efekta kao nekad sa 5D. Mnogo je zamerki svojevremeno izneseno prema 5D, a ipak je ostao omiljeni studijski aparat, ali i aparat naprednih amatera i svih onih koji cene IQ („image quality“) radije nego broj dugmića i ergonomiju uopšte. Canon EOS 5D Mark II sigurno nije ispunio baš svaku želju, svaki glas koji je upućivao na nedostatke stare petice, ali su unapređenja pokrila najveći deo nedostataka originalnog 5D.
Za Canon, zadatak je ovaj put bio teži. Dok je 5D preživljavao prve dane na tržištu, konkurencije u tome segmentu jednostavno nije bilo. Sada je situacija kudikamo ozbiljnija, sa barem dva vrlo jaka konkurenta, od kojih svaki ima po nekoliko proizvoda u konkurenciji.
I pored toga, senzor je ostao jedna od najbitnijih karakteristika nove petice, baš kako je to bilo i ranije. I ostali delovi aparata su značajno unapređeni: tu je potpuno novo, delimično zaptiveno i robustnije telo, odličan displej, live-view, povećana brzina rada i kao poseban unikat u svetu full-frame DSLR-ova – mogućnost FullHD video zapisa.
Iako se veći deo poboljšanja poklapa sa spiskom želja koji su potajno zamišljali postojeći vlasnici originalnog 5D, deo korisnika je ostao i razočaran izostankom Canonove izvedbe Nikonovog D700. Poboljšani AF, wireless kontrola bliceva i bitno brži rafal su izostali sa spiska poboljšanja. Ali, ako bismo bili iskreni, od petice se uvek očekivao visok kvalitet izlaza, pre nego reporterska alatka.
Iz tog ugla gledano, Canon EOS 5D Mark II je postigao efekat dostojan svog prethodnika – odličan kvalitet snimaka, skoro neverovatne ISO performanse uprkos visokoj rezoluciji i video kao potpuno nova prilika za iskazivanje kreativnosti, učinile su novu peticu novim „best-buy“ proizvodom u klasi. Vlasnici stare petice rado menjaju svoje ljubimce novima, a čak i oni koji odavno uživaju u čarima EOS-1Ds Mark III, imaju razloga za nabavku ovog tela kao dostojnog backupa postojećem aparatu. Ispalo je da prvobitni konkurenti, D700 i Sony Alpha 900, zapravo i nisu pravi konkurenti – Nikon D700 je i dalje najbolje višenamensko FF telo u klasi, ali je u rezolucijskoj klasi stare petice, dok Sony pruža senzor više rezolucije i veće količine detalja, ali uz penale u vidu vidno veće količine šuma, odsustva live-view-a i video segmenta. Zbog toga im se ciljne grupe ne poklapaju, a zlatna sredina i ovaj put ostaje rezervisana za 5D, ovaj put sa sufiksom „Mark II“.
Pobrojano po stavkama, zaključak bi otprilike bio ovakav:
DOBRO:
-Vrhunski senzor visoke rezolucije;
-Odlične high-ISO performanse;
-1080p video;
-Odličan displej sa Live-view funkcijom;
-Brži rad zahvaljujući novom, Digic4 procesoru;
-MicroAF kalibracija fokusa;
-Automatska korekcija vinjeta;
-Bolja izrada i nivo zaptivenosti;
-Bolja baterija veće autonomije;
-Raspored kontrola po ugledu na originalni 5D, uz bolju organizaciju komandi;
-EOS Integrated Cleaning System;
-Unapređen sistem menija;
-Besplatan softver za kontrolu aparata i osnovnu obradu;
MOGLO JE BITI BOLJE:
-Penzionerski rafal;
-Novi-stari AF sistem, kolebljiv na bočnim fokusnim tačkama;
-Nefleksibilnost u prilagođavanju komandi;
-Nešto mekši JPEG izlaz;
-AF-assist samo uz eksterni blic;
-Izostanak wireless kontrole bliceva;
-Samo delimična zaptivenost;
-Nedovoljno dobar interni mikrofon;
-Auto Gain Control na mikrofonskom ulazu.
Canon EOS 5D Mark II uputstvo na srpskom jeziku
Canon EOS 5D Mark II uputstvo na engleskom jeziku
GALERIJA FOTOGRAFIJA
Po običaju, samo finale testa ostaje rezervisano za demonstraciju onoga što možete očekivati ukoliko se nađete iza tražila testiranog aparata. Semplovi su mešovitog tipa, a osim žanrovske raznovrsnosti, raznovrstan je i izbor korišćenih objektiva, uslova i načina obrade. Neke fotografije su obrađene u blažem obimu, dok su neke potpuno netaknute i kao takve – najprostije konvertovane iz RAW-a u JPEG format, uz korišćenje AdobeRGB kolornog prostora. Od pomagala, ponegde su korišćeni stativ, CPL i ND-Grad filteri. Uživajte!
Dragan Stanojević
Tamara Martinović
© 2010 pcfoto.biz
Ova raža je pročitala TEST i sasvim je sigurna zašto od ronioca krade 5dmII ;D ;D
Travis Matteson was recording underwater footage of manta rays during an underwater night dive off Kailua-Kona, Hawaii, when a gigantic manta ray suddenly approached and stole his Canon 5D Mark II underwater rig worth about $10,000. Luckily, another cameraman was nearby to capture the whole incident on film.
Izvinjavam se, što se javljam se sa "malim" zakašnjenjem. :)
Prvo me nije bilo, a onda kad sam mogao, imao sam problema sa pristupom forumu.
Samo da se zahvalim na sugestijama i lepim komentarima!
Hvala!
Pozdrav
Da, znam da su Dragan i Tamara...
Bio je sinoc na forumu, pa ocekujem da ce pratiti komentare... :)
Jako lepe fotografije.
Da bi bilo jos bolje prenesi mu sledece:
1. Kod test fotki "mrtve prirode" da postavi sivu pozadinu (ne crnu i ne belu).
2. Da u kompoziciju "mrtve prirode" postavi motiv sa izrazito belim reljefom. (Radi procene dinamicke moci senzora-aparata).
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark II Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Emilijen
Emilijen | 13. Sep, 2010, 19:11
:D