Bez obzira na očigledne prednosti RAW formata, jedan deo korisnika je s razlogom okrenut JPEG-u, kao formatu koji obezbeđuje daleko brži „workflow“, odnosno – kraći period od okidanja do konačnog snimka. Jedan deo otpada na fotografe kojima je brzina od ključnog značaja u radu, dok drugi, mnogo već deo, JPEG koristi kao lakši format za manipulaciju, s obzirom da je gro parametara već u startu definisano u skladu sa prosečnim potrebama. Tu je i brzinska, ali i prostorna zahtevnost, koja je znatno niža u slučaju korišćenja JPEG-a, pa i to može biti jedan od razloga u korist ovog popularnog formata. Ovo je posebno bitno kada se radi o akcionim scenama, koje u slučaju korišćenja RAW-a mnogo brže napune bafer, čineći aparat na momente neupotrebljivim. Na aparatu kakav je Canon 1200D, ovo je prilično izražena pojava, a u takvim situacijama JPEG može biti dobar saveznik. U nastavku testa ćemo pokazati kako se aparat bori sa šumom prilikom korišćenja ovog formata.
Zbog ograničenog manevarskog prostora vezanog za naknadnu obradu, poželjno je da JPEG u startu bude dorađen tako da broj potrebnih naknadnih intervencija bude minimalan. Kada je šum u pitanju, njegov uticaj je u JPEG formatu drugačiji, što je zasluga određenog stepena unutrašnje redukcije, ali i nivoa kompresije. Pogledaćemo kakve rezultate 1200D donosi na celom ISO rasponu, ovaj put u JPEG formatu, u poređenju sa istim suparnicima. Studijska scena će poslužiti i ovaj put:
100% kropovi sa sva tri tela, JPEG iz aparata, „standard“ kolorni profil, bez obrade i redukcije šuma (s leva na desno: Canon 1200D, Canon 1100D i Nikon D3300):
Za JPEG format je karakteristično to da čak i kada je algoritam za uklanjanje šuma neaktivan, kompresija na konačni rezultat deluje kao svojevrsna tehnička čišćenja istog. Zbog toga isečci u JPEG formatu izgledaju bitno čistije od svojih RAW ekvivalenata, ali istovremeno i sa dosta manje detalja. Nismo iznenađeni što je Nikon D3300 opet zauzeo lidersku poziciju i što je lako održava na celom ISO rasponu. Ako se jasna prednost u odustvu šuma ne vidi najjasnije, vidi se količina detalja, koja je na Nikonu nesumnjivo veća, sve do maksimalnih ISO 12800.
Jedan način borbe protiv šuma u JPEG formatu je njegova redukcija, korišćenjem posebnog algoritma u aparatu. Canon poseduje tri nivoa redukcije, a od njenog stepena zavisi odnos količine detalja i prisustva šuma. Iskoristićemo već viđenu scenu:
100% kropovi sa 1200D, s leva na desno – NR isključen, low, standard i strong:
Redukcija šuma u aparatu itekako može biti korisna, posebno ukoliko ne postoje izgledi za korišćenje RAW-a i naknadnu obradu koja je u tom slučaju neophodna. Ipak, kako se takvo čišćenje sprovodi uniformno, bez obzira na sadržaj snimka, uslove i količinu ispoljenog šuma, ono može za sobom povući i neke negativne strane. Pre svih, to je destrukcija korisnih informacija na fotografijama, uglavnom detalja i kolornih tonova. Prvi stepen redukcije (low) sprovodi veoma uzdržano čišćenje šuma, pa je veoma zahvalan za svakodnevnu upotrebu. Predmet čišćenja je mahom kolorni šum, kao što se na isečcima može i videti. Za razliku od njega, drugi stepen redukcije (standard) je već dosta agresivniji, pa u procesu čišćenja strada i dosta finih detalja na vrednostima iznad ISO 1600. Najviši stepen redukcije (strong) po našem mišljenju ne vredi koristiti, jer je nivo zamućenja koji se javlja kao njegov efekat, praktično u potpunosti uništio snimke napravljene na ISO3200 i višim vrednostima. S toga, najviši stepen treba ignorisati, srednji izbegavati, dok se najniži može koristiti gotovo uvek. Bez obzira što ne nanosi preteranu štetu, nekad će biti zgodno isključiti i najniži stepen redukcije šuma, pre svega zbog bitno bržeg odziva aparata, jer se operacije čišćenja šuma nepovoljno odražavaju na agilnost i spremnost za novi snimak nakon okidanja.
Iako 1200D smatram odličnim aparatom, a posebno što kažeš da ste počenicim pa sam izbor nema neke "jake" argumente u prilog bilo kojeg brenda, mislim da je u ovoj konkretnoj dilemi izbor veoma jednostavan: Ako želite bolji senzor, Nikon D3200 je rešenje. Ako vam je bitno kadriranje pomoću ekrana (live-view) i snimanje video zapisa, onda Canon.
Oba sistema imaju više nego sjajne objektive u svim segmentima, a ova klasa je takva da je često osuđena na kit modele i univerzalne rasponce (objektivi većeg zuma). Kada budete poželeli bolju optiku, obično ćete se odlučiti i za napredniji aparat.
Dakle, moja preporuka za čisto fotografske namene, bila bi Nikon D3200.
Pozdrav
Da li može jedan savet experta oko kupovine Canona 1200d ili konkurenta Nikon 3200, šta izabrati kao aparat za početnika. Pogledali smo sve detalje, držali oba aparata u ruci, gledali testove, ali jedno su brojevi a drugo expertsko iskustvo.
Aparat je namenjen tinejdžeru početniku koji želi portrete i ljude da slika.
Nikon nam deluje robusnije, ozbiljnije napravljen, ima bolje brojeve na testovima ali nam se čini da Canon daje poetičnije fotografije sa boljim balansom boja. No, nismo baš pregledali mnogo slika, pa pitamo stručnjaka šta bi on pre izabrao, Canon 1200d ili Nikon 3200.
Hvala unapred na odgovoru.
Ili na primer....
Test kao i uvek detaljan, realan i informativan. Ipak, nedostaje pesma posvete Canonu... :D
https://www.youtube.com/watch?v=QNMup9qJ2JA
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 1200D, Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
bastabalkana
bastabalkana | 28. Jan, 2015, 01:02
Hvala najlepše na savetu.
Po svemu sudeći dodali ste ono "malo" što je preteglo da se odlučimo i krenemo da kupimo Nikon.