Odavno je poznato da jedan front borbe protiv šuma može biti i interpolacija. Smanjivanje rezolucije obezbeđuje prividno manje šuma, pa je ovo vrlo popularan način „čišćenja“, kada ne postoji neka posebna potreba za punom rezolucijom fotografije. Kako D850 ima više nego dovoljno rezolucije za svakodnevnu upotrebu, nekad se ona može žrtvovati zarad postizanja nešto boljih ISO performansi, onda kada svetla nema dovoljno. U tom smislu, Nikon D850 može pomoći nižom rezolucijom RAW snimka, koja jedan deo šuma neutrališe efektom same interpolacije, dok se takav snimak u obradi može dodatno, i još lakše, očistiti od šuma.
Nikon D850 nudi dve niže rezolucije, s tim da i ovaj put (baš kao i na D810), važi limit da snimci mogu biti zabeleženi isključivo kao Lossless Uncompressed (što je manje bitno) i 12-bitno (što je već dosta bitnije) MP. Test scenu ne menjamo ni ovaj put:
100% kropovi, konvertovani u JPEG, bez redukcije šuma i dodatne obrade (s leva na desno - RAW od 45.4 MP, Medium RAW od 25.6 MP i Small RAW od 11.4 MP:
Interpolacija nije novi trik. Primenjuje se oduvek, ali je tek u kombinaciji sa senzorima visoke rezolucije ima smisla primenjivati je u borbi sa šumom. Mada i tada veoma ograničeno i većinom onda kada na drugi način nije moguće dobiti prihvatljiv rezultat. Ukoliko se vremena ima, svakako se pažljivom obradom, pa na kraju krajeva i interpolacijom u obradi, mogu dobiti još bolji i čistiji snimci. A jednom izgubljena rezolucija se, u slučaju potrebe, ne može nadoknaditi.
Uglavnom, interpolacija sa 45 na 25.6 MP donosi čist dobitak od oko 1.5 EV u količini kolornog šuma. To znači da se u istim uslovima može računati sa ISO 40000, tamo gde bismo teško išli iznad 12800 ili 16000. Interpolacija na najmanju rezoluciju od 11MP donosi i nešto preko 2 EV prednosti u odnosu na nominalnu, pa se može koristiti i ISO 102400, tamo gde bismo se odlučili za maksimalno 25600. Interpolaciju, u svrhu borbe sa šumom, nema rezona koristiti na vrednostima do ISO 12800, jer je dobitak mali, a gubitak u rezoluciji prevelik. S druge strane, ukoliko su u pitanju dokumentarne fotografije, kod kojih rezolucija ne igra bitnu ulogu, interpolacija može doneti opušteniji rad i bitno lakši dolazak do upotrebljivih snimaka. Čak i kada se koristi običan JPEG, a kamoli RAW snimak, koji je dodatno moguće očistiti od šuma, kolornog ili monohromatskog – svejedno.