3. ISO TEST, RAW
ISO je preko noći postao težište razvoja Canon senzora, što potvrđuje onu tezu da su se uloge između Canona i Nikona zamenile i da su im prioriteti bitno drugačiji nego proteklih godina. Kako RAW ispoljava šum bez ikakvog uticaja obrade, smatra se odličnim načinom za poređenje low-light potencijala senzora.
Pitanje šuma nije samo u tome koliko ga ima, već i koliko ga je lako ukloniti, kao i koji uticaj taj šum ima na očuvanje detalja. Jer, šuma može imati relativno malo, ali da njegova priroda bude takva da se teško uklanja ili da je destruktivan, što je još lošija opcija. Uporedićemo sva tri aparata na istoj studijskoj sceni. 100% kropovi, RAW konvertovan u JPEG, bez redukcije šuma i dodatne obrade. Uvrštene su i međuvrednosti preko ISO 800, radi sagledavanja upotrebljivosti (s leva na desno – 5D Mark III, 5D Mark II i Nikon D800):
Do ISO 2000 svi aparati poseduju veoma čist izlaz sa prilično neuočljivim šumom, koji se pritok u potpunosti može eliminisati, čak i ako se da primetiti. Na ISO rasponu od 3200-6400 5D Mark III drži ostala dva aparata na maloj, ali konstantnoj distanci, da bi se na ISO12800 malo više odvojio. Na istoj vrednosti se pojavljuje i prva uočljiva razlika između D800 i 5D Mark II, kada stari 5D počinje da gubi dah, jer već zalazi u domen softverski postignutih vrednosti (njegov bazni raspon doseže do maksimalnih 6400), što Nikonovom modelu izgleda ni najmanje ne smeta, zahvaljujući izuzetnom dinamičkom rasponu.
Ono što na prvi pogled iznenađuje je držanje Nikona D800, koji uprkos daleko višoj rezoluciji, uspeva da održi prilično korektnu količinu šuma na nivou piksela i zaostatak od svega pola blende u odnosu na 5D Mark III. Od 5D Mark III smo, s druge strane, i pored jasnih poboljšanja, očekivali malo širi dinamički raspon, koji bi obezbedio i bolji potencijal na softverski dobijenim vrednostima, u kakve spadaju ISO 51200 i 102400. I dok je H1 vrednost (51200) još nekako i moguće doterati agresivnim metodama redukcije šuma, to nikako ne važi za najveću, H2 vrednost (ISO 102400), koja je potpuno devastirana agresivnim kolornim šumom, koji je bukvalno razorio čak i krupne detalje.
Iskoristićemo priliku da ih uporedimo i na vanjskoj sceni, pošto se neretko dešava da se senzori ponašaju drugačije u vanstudijskim uslovima:
100% kropovi, RAW konvertovan u JPEG, bez redukcije šuma i dodatne obrade. Uvrštene su i međuvrednosti preko ISO 800, radi sagledavanja upotrebljivosti (levo 5D Mark III, u sredini 5D Mark II, a desno D800):
Kao što smo i ranije imali slučaj, ISO test izveden na otvorenom ume da prikaže malo drugačiju sliku od one koju smo stekli posmatrajući studijske snimke. 5D Mark II više uopšte nije u očiglednom zaostatku i dobro se drži sve do ISO 6400. Čak ni na ISO 12800 ne odskače previše u odnosu na ostala dva aparata, a tek na 25600 počinje da gubi bitku sa kolornim šumom. Ni poređenje ostala dva „takmičara“ nije sasvim isto. Mala prednost 5D Mark III je i dalje tu, ali sada ona nije toliko očigledna, a čak bismo mogli reći i da se u zavisnosti od podloge razlikuje i karakter šuma, pa se Canon bolje drži u tamnijim, a Nikon u svetlijim partijama snimka. Odličan primer koliko nekad praksa ume da zavara teoriju. Poslednje dve ISO vrednosti, koje poseduje samo 5D Mark III, ovaj put deluju nešto bolje definisane i čak imaju i potencijal za čišćenje. Posebno ISO 51200. Kao i u studijskim uslovima, ISO102400 kao najveći problem ima agresivni color-cast, dominantnu primesu iz opsega magenta/teget nijansi, na koje redukcija kolornog šuma praktično ne deluje, pa ga je moguće ukloniti samo selektivnom desaturacijom, što inače baš i nije poželjna tehnika obrade, osim ako sama sebi nije svrha.
Ostalo je još da pogledamo šta se u obradi može izvući na nekim višim ISO vrednostima,. Naredni primeri su snimljeni u RAW formatu, potom uzdržano obrađeni korišćenjem 7.4 verzije Adobe Camera RAW-a i na kraju snimljeni u više različitih rezolucija. Na taj način se može naslutiti potencijal high-ISO performansi, u paketu sa čišćenjem šuma i interpolacijom:
Tamron SP 24-70mm Di VC USD @63mm f/9, ISO 10000, (ACR NR): 22MP, 12MP, 6MP, 2MP
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM @180mm f/4.5, ISO 8000, (ACR NR): 22MP, 12MP, 6MP, 2MP
Canon EF 50mm f/1.4 USM @50mm f/8, ISO 25600, (ACR NR): 22MP, 12MP, 6MP, 2MP
Storm kada će d7100 da bude obrađen?
Ja samo ne razumem onaj gornji post. Pa RAW output je Canon uključio pre više nedelja, u paketu sa novim FW-om koji omogućava i AF na blendi f/8. ML verovatno donosi tonu drugih poboljšanja, ali RAW video - to mk3 već ima.
Pozdrav
All this is rather tragic, because quite simply, Canon don’t deserve this success.
:)
Hau jes nou. :) Pa sto onda ne naprave ML za BENQ?
All this is rather tragic, because quite simply, Canon don’t deserve this success.
:)
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark III Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
StORM48
StORM48 | 10. Jun, 2013, 00:09
Soon... ;)
Pozdrav