Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 5D Mark III Test

 



2. DETALJI, JPEG

Uprkos tome što je vodeći format distribucije fotografija, JPEG ipak ne drži primat u digitalnoj fotografiji kao izvorni format. Najčešći razlog je agresivna obrada u aparatu, koja odnosi detalje i donosi prisustvo „artefakta“, naročitih „brljotina“ kao rezultata kompresije. Drugi razlog je i „flat“ obrada, koja ne obraća pažnju na specifičnosti pojedinih snimaka i uslova u kojima su nastali, već kompletnu obradu izvodi korišćenjem univerzalnih parametara, jednakim intezitetom.

I pored toga, jedan broj fotografa najradije koristi JPEG jer, sem toga što se „workflow“ (proces od snimanja do isporuke) primetno skraćuje, današnji procesori u aparatima proizvode JPEG čiji smanjeni kvalitet ne predstavlja previše kompromisa, barem kada su neke foto-discipline u pitanju. Dodatno, korišćenje JPEG-a obezbeđuje i prilično bolje brzinske performanse aparata, pa i to može biti razlog „za“, a sve dobija na značaju ako znamo kakva je konceptualna priroda aparata koji testiramo. Zato ćemo i ovom formatu pružiti šansu u testu detalja.

Test scena je istovetna, a snimci su dobijeni u paketu sa RAW:

Detalji, JPEG


Opet ćemo uporediti sva tri tela. JPEG iz aparata, 100% kropovi bez dodatne obrade:

Detalji, JPEG   Detalji, JPEG   Detalji, JPEG

JPEG isečci pokazuju malo drugačiji odnos u kvalitetu nego što je to slučaj sa RAW testom. Canon 5D Mark III ovaj put deluje znatno ubedljivije od svog prethodnika, za čiji smo JPEG rezultat svojevremeno konstatovali da nije na nivou RAW-a i da je prilično ispeglan. Pređenje sa D800 otkriva da čak ni JPEG nije sposoban da prikrije očiglednu rezolucijsku nadmoć Nikonovog modela, iako količina detalja ipak nije uporediva sa onim što dotični ispoljava u RAW formatu.

Pogledajmo još jednom kako se JPEG 5D Mark III kotira naspram RAW-a, ovaj put u studijskim uslovima:

Detalji, JPEG   Detalji, JPEG

Nije teško pomisliti da su u pitanju dva različita aparata, iako JPEG nove „petice“ nipošto nije loš. I render boja, kao i tekstura, mikrokontrasta i detalja u senci je takav da na lestvici kvaliteta RAW jasno stavlja iznad JPEG-a i samim tim ukazuje na činjenicu da je za maksimum koji senzor može da pruži, RAW jednostavno nezamenjiv.

Ukoliko pažljivo analizirate sve JPEG isečke koje smo do sada predstavili, primetićete da većina njih pati od sličnih problema, a vezani su za stepen unutrašnjeg oštrenja. Konkretno, neki aparati, poput recimo Nikona D600, favorizuju mekši JPEG, što je rezultat uzdržanog oštrenja, dok neki drugi, poput 6D, favorizuju jače oštrenje, što donosi naizgled prijemčiviji rezultat, premda za neke prilike to može biti i kontraproduktivno. Srećom, svi današnji aparati dozvoljavaju relativno proizvoljnu kontrolu unutrašnjeg oštrenja. Kažemo „relativno proizvoljnu“, jer ta kontrola ipak nije potpuna – na raspolaganju je izbor na unapred definisanoj skali, koji izostavlja mogućnost setovanja radijusa, možda i najbitnijeg parametra oštrenja, kojim se suzbijaju nuspojave poput „korone“ (naročito ispoljenih kontura – „senki“ kada je oštrenje prejako), ali i ističu detalji bez da snimak deluje preoštreno. Canon u svojim aparatima nudi oštrenje u 7 nivoa, pri čemu je podrazumevana vrednost 3, a 0 znači da je oštrenje potpuno isključeno. Pogledajmo kako unutrašnje oštrenje može uticati na krajnji rezultat JPEG snimka: 

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Detalji, JPEG

Preterano jako oštrenje u svakodnevnom radu može imati više negativnih nego pozitivnih strana. Canon EOS 5D Mark III se nalazi negde u sredini. Oštrenje mu nije preterano, a nije ni previše slabo da bi uticalo na mekši izlaz. U svakom slučaju, preporučljivo je oštrenje držati na nižim nivoima, osim ukoliko nije neophodno da ono bude jače. Razloge za to smo više puta pominjali, ali nije na odmet reći još jednom da je oštrenje, baš kao i redukcija šuma, jednosmerna operacija – jednom primenjeno, jako je teško (praktično nemoguće) neutralisati ga, pa osim ukoliko ne koristite paralelni upis i RAW formata, uvek treba imati na umu da bi krajnji rezultat mogao biti upropašten previše agresivnom internom obradom. U praksi se pokazalo da je podrazumevano oštenje (nivo 3) sasvim prikladno za većinu situacija, a da ga u slučaju da je viši stepen neophodan, ne treba forsirati iznad petog podeoka.


Komentari (5)

avatar

StORM48


StORM48 | 10. Jun, 2013, 00:09

Soon... ;)

Pozdrav

avatar

Petko30


Petko30 | 09. Jun, 2013, 22:55

Storm kada će d7100 da bude obrađen?

avatar

StORM48


StORM48 | 26. Maj, 2013, 10:17

Ja samo ne razumem onaj gornji post. Pa RAW output je Canon uključio pre više nedelja, u paketu sa novim FW-om koji omogućava i AF na blendi f/8. ML verovatno donosi tonu drugih poboljšanja, ali RAW video - to mk3 već ima.

Pozdrav

avatar

Zoran Rodic


Zoran Rodic | 15. Maj, 2013, 08:02


All this is rather tragic, because quite simply, Canon don’t deserve this success.


:)


Hau jes nou. :) Pa sto onda ne naprave ML za BENQ?

avatar

Hornet


Hornet | 14. Maj, 2013, 23:31

All this is rather tragic, because quite simply, Canon don’t deserve this success.


:)

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark III Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!