Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Fuji X-Pro3, Test

 


ISO TEST, RAW

ISO test se ustalio kao jedan od najbitnijih vidova komparacije među digitalnim senzorima, pošto od ISO performansi senzora zavisi i upotrebljivost aparata u slučaju kada ambijentalnog svetla nema dovoljno. ISO performanse diktiraju očuvanje detalja, kvalitet kolorita, oštrinu i generalno sve ono što čini fotografiju u lošijim svetlosnim uslovima.

Mogućnost da se i u lošijim svetlosnim uslovima dobije rezultat pristojnog kvaliteta, predmet je želja fotografa još od nastanka fotografije. Prelaskom sa analognog filma na digitalni senzor, fotoaparati su doneli revoluciju na ovom polju. Ne samo po pitanju manjeg šuma, već i po pitanju lakoće korišćenja, jer digitalni aparat nije uslovljen rolnom filma, već se osetljivost može menjati od snimka do snimka. Na taj način je ISO test preko noći postao jedan od najvažnijih parametara.

Fuji se od prvog modela iz X serije, nametnuo kao veoma dobar u borbi sa šumom, premda je način postizanja tih rezultata često bio predmet kontroverzi, a posebno u pogledu toga šta se sa RAW fajlom dešava uoči upisa na karticu. Kako se X-Pro3 kotira u odnosu na prethodnika, možemo da naslutimo iz prethodnih komparacija Fuji modela, ali ćemo svakako to još jednom proveriti.

Igrači su isti, a ista je i scena:

060_T54_3-ISOtest_RAW_studio_resize.jpg

ISO raspon u isečcima dobijenim konverzijom iz RAW formata, sa isključenim uklanjanjem šuma (levo Fuji X-Pro3, desno X-Pro2):

061_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso80.jpg
062_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso100.jpg
063_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso160.jpg
064_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso200.jpg
065_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso400.jpg
066_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso800.jpg
067_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso1600.jpg
068_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso3200.jpg
069_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso6400.jpg
070_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso12800.jpg
071_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso25600.jpg
072_T54_3-ISOtest_RAW_studio_iso51200.jpg 

Uzimajući u obzir ekvivalentne okolnosti, od intenziteta i položaja rasvete, njene temperature i generalno svih parametara koji su ključni (ili čak sporedni) za nastanak fotografije, čini nam se čudnim što je X-Pro2 u ovoj komparaciji izašao sa blagom prednošću. Nije ona velika. Doseže oko 1/2 EV, ali je sasvim uočljiva na 100% uvećanju i nije posledica rasta rezolucije, što je neki uobičajen razlog u nekim prošlim testovima. Ipak, prednost starog, odnosno zaostatak novog senzora definitivno postoji i u skladu je sa sličnim konstatacijama kada smo isti par senzora poredili u testu X-T3 spram starijeg X-T2. Bez obzira što bazni raspon novijeg senzora počinje od ISO 160, čime sugeriše donekle bolje ISO performanse, u praksi su senzori praktično identični do ISO 1600, da bi se na 3200 pojavila veoma mala, ali ipak uočljiva prednost starijeg modela. Ta prednost je jasnija tek na ISO 12800, ali postoji. Dalje se pojačava na ISO 25600 i kulminira na maksimalnih 51200. Ipak, ovde treba biti načisto oko nekih fakata – osetljivost novog senzora je manja, što direktno utiče i na ISO performanse, jer bi dodatno pojačanje signala bez dvojbi izazvalo dodatno ispoljavanje kolornog i monohoromatskog šuma.

Kao i uvek, prilažemo nekoliko snimaka nastalih na višim ISO vrednostima i obrađenih nekim uobičajenim metodama, kako bi se moglo videti koliko Fuji X-Pro3 može da pruži, kada se primeni pažljiva obrada i interpolacija na nižu rezoluciju:

073_T54_3-ISOtest_RAW_primer1_iso10000NR_resize.jpg
Fujinon XF 10-24mm f/4 R LM OIS @26mm f/10, ISO 10000, (ACR NR): 26MP, 12MP, 6MP, 2MP

 

078_T54_3-ISOtest_RAW_primer2_iso5000NR_resize.jpg
Fujinon XF 60mm f/2.4 R Macro @60mm f/2.4, ISO 5000, (ACR NR): 26MP, 12MP, 6MP, 2MP

 

 

 

Komentari

Podelite sa prijateljima!