Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Nikon D7200, Test

 



ISO TEST, JPEG

Bez obzira na očigledne prednosti RAW formata, jedan deo korisnika je s razlogom okrenut JPEG-u, kao formatu koji obezbeđuje daleko brži „workflow“, odnosno – kraći period od okidanja do konačnog snimka. Jedan deo otpada na fotografe kojima je brzina od ključnog značaja u radu, dok drugi, mnogo već deo, JPEG koristi kao lakši format za manipulaciju, s obzirom da je gro parametara već u startu definisano u skladu sa prosečnim potrebama. Tu je i brzinska, ali i prostorna zahtevnost, koja je znatno niža u slučaju korišćenja JPEG-a, pa i to može biti jedan od razloga u korist ovog popularnog formata. Posebno kada se radi o akcionim scenama, koje u slučaju korišćenja RAW-a mnogo brže napune bafer, čineći aparat na momente neupotrebljivim. U takvim situacijama, JPEG može biti dobar saveznik, pa ćemo u nastavku testa pokazati kako se aparat bori sa šumom prilikom korišćenja ovog formata.

Zbog ograničenog manevarskog prostora vezanog za naknadnu obradu, poželjno je da JPEG u startu bude dorađen tako da broj potrebnih dodatnih intervencija bude minimalan. Kada je šum u pitanju, njegov uticaj je u JPEG formatu drugačiji, što je zasluga određenog stepena unutrašnje redukcije, ali i nivoa kompresije. Pogledaćemo kakve rezultate D7200 obezbeđuje na celom ISO rasponu, ovaj put u JPEG formatu, u poređenju sa istim suparnicima. Ovaj put je na spisku i ISO 51200, kao i 102400, pošto su u JPEG-u raspoloživi. Studijska scena će poslužiti i ovaj put:

ISO Test, JPEG

100% kropovi sa oba tela, JPEG iz aparata, „standard“ kolorni profil, bez dodatne obrade i redukcije šuma (s leva na desno – D7200, D7100, 7D Mark II):

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

U slučaju JPEG-a, obično se javlja neki drugačiji međusobni odnos, nego kada je RAW komparacija u pitanju. Ipak, u ovoj situaciji se priča iz RAW poređenja ponavlja – međusobni odnos aparata je isti, a samo D7100 zaostaje u nekom određenom obimu. Ono što se, međutim, da primetiti je da upravo D7100 najmanje čisti snimke na najvišim ISO vrednostima. I dok to suptilno čišćenje deluje i OK do ISO 12800, preko toga pretvara snimke u veoma neuredan akvarel. Isto važi i za D7200 i za EOS 7D Mark II. Ono što nas opet zbunjuje je Nikonovo pošto-poto insistiranje na probijanju nekih limita, odlukom da u aparatu ponudi softverske ISO vrednosti koje očigledno nisu dorasle zadatku. ISO 51200, iako je očigledno lošiji od onog na 7D Mark II (mada ni ovaj drugi ne možemo nazvati upotrebljivim), ipak se može uočiti makar forma inicijalne fotografije. Maksimalnih ISO 102400 je, s druge strane, pravi vašar brljotina ispod kojih se čak ni uz najveću maštu ne može razaznati šta je motiv. Mogli bismo reći, bez ikakvog ustezanja, da je ovo ubedljivo najlošijih ISO 102400 koje smo ikad videli! I sve to i pored činjenice da je ova vrednost dostupna samo u JPEG formatu i samo u monohrom obliku! Da li je to nekome potrebno na APS-C aparatu? Možda jeste, možda nije, ali u ovakvom obliku smo apsolutno sigurni da nije. Nekad je pametnije držati se određenih granica.

Algoritam JPEG kompresije zbog svoje prirode ima efekat čiji je krajnji rezultat ponekad jako sličan algoritmima redukcije šuma. Zbog toga se fotografije koje su pretrpele jaču JPEG kompresiju, nekad mogu učiniti očišćenim od šuma. Kada imamo potrebu za internim čišćenjem, možemo upotrebiti za to namenjeni algoritam redukcije šuma. U Nikon aparatima ga ima u tri nivoa, a njihove učinke ćemo videti na sledećim isečcima:

ISO Test, JPEG

100% kropovi sa D7200, s leva na desno – NR isključen, low, normal i high:

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

ISO Test, JPEG

Više nego odlične ISO performanse zaista ne traže previše čišćenja da bi snimci bili upotrebljivi. Zato se algoritam redukcije šuma može komotno isključiti sve do ISO 3200, retko kad upotrebiti na ISO 6400, a tek na ISO 12800 ima nekakvog smisla i pritom je dovoljno koristiti najslabji stepen čišćenja šuma. ISO 25600 već ima dovoljno šuma da je za njegovo uklanjanje neophodno angažovati srednji intenzitet čišćenja, ali uz bitno manju količinu detalja, jer je algoritam dosta destruktivan prema njima. Najjači stepen čišćenja šuma je jednostavno potrebno potpuno ignorisati!

Opet ćemo se osvrtnuti na ISO 51200 i 102400, jer njima ni ova redukcija ne pomaže, s detaljima ili bez njih, potpuno je svejedno. I dok se na ISO 51200 i dalje mogu videti obrisi originalnog motiva, ISO 102400 deluje još komičnije. Ranije smo imali šum, a sada imamo samo akvarel koji većinom podseća na loš TV prijem, negde iz doba posle Drugog Svetskog Rata. Bespotrebno.
 

 

Komentari (5)

avatar

Bare


Bare | 08. Jan, 2016, 21:29

Kako sam rijetko ovdje tako sam tek nedavno vidio ovo.

Oni Rusi tvrde da je ovdje Sony senzor. Slike samoga senzora su kao kod Toshibe, isti dizajn, a i Chipworks tvrdi da je Toshiba. Vjerojatno sitne promjene, nova maska npr. naspram D7100.

Ali ovo što Nikon radi sa senzorima je blago rečeno ludo, teško ih je pohvatati.

avatar

Petko30


Petko30 | 12. Jul, 2015, 00:12

Шта значи нови сензор, процесор и сл?
Ако сензор од 16МП исте величине напумпа на 24МП, па нормално да следи нова ознака. Онда ту дође други алгоритам, усклађивање елемената међусобно, и то је то. Технологија је иста!
Јако битна, суштинска ствар, реална вредност валуте опада, а како другачије да задржи цену на одређени ниво, ''новим'' производом најједноставније.
Што раде са телима то исто примењују и код објектива.
Није више VR I, već je VR II, pa će VR III, pa tako redom....

avatar

Fibonacci


Fibonacci | 11. Jul, 2015, 19:54

Ma, dobro, lupio sam touchscreen. To je nekako sada pojam medju gadgetima . . .
Slazem se da je uglavnom rapidno izbacivanje novih modela nepotrebno. Oni koji pate za novim modelom koji im ne treba, neka ga kupe. Mi koji znamo sta je po sredi cemo uzivati nizu cenu prethodnog modela.
Ja i dalje koristim svoj d7000 i znam njegove i mane i vrline uzduz i popreko . . .

Osim toga, smatram da u ovom slucaju nije bas neosnovan novi model, uz novi procesor, ZNATNO veci buffer i novi AF sistem . . .
A, i sta ocekujete? Nauka napreduje eksponencijalno, naravno da ce za novitete trebati manje vremena nego ranije.
Ali, opet, uvek ce biti nesavesnih kompanija koje ce izbacivati nedovoljno testirane proizvode.
Pogledajte samo kako funkcionise razvijanje softvera:
Izbace nedovrsen softver i onda puste javnost da testira, a oni izbacuju patch-ove . . .

avatar

Stalker


Stalker | 11. Jul, 2015, 17:52

Touch screen uopste nije glupost, a kad je jos i pokretan kao na 70D ili na Oliju E-M5 II, onda je izuzetno korisna stvar. Koristio sam 70D jedno vreme pa znam.

@Argon: posredi je vestacko izazivanje potreba kod potrosaca koje ce onda fabrika zadovoljiti. Odjednom niko ne moze da zivi bez 20+ megapiksela,  svi kukaju ako aparat ima suma na ISO 100 000...ili, kako bi pocetnik napumpan marketinskim trikovima odgovorio na pitanje tipa hoces D700 + 24-70 2.8 ili D800 + 24-85 VR?

avatar

Fibonacci


Fibonacci | 11. Jul, 2015, 02:15

Dobro, nije bas tako.
Koliko sam ja shvatio, ovo je isti fokusni sistem kao iz d750?
- a i novi procesor, verovatno ce i to igrati ulogu u kvalitetu i kolicini suma . . .
Sad, da li to opravdava razliku u ceni, treba da odluci kupac . . .

Meni je recimo brz fokus jako bitan iako ne planiram da kupim d7200 . . .
Veci je to pomak od nekih modela koji su samo napredovali u pogledu npr. wi-fi funkcije ili touch screen-a ili kojekakvih drugih gluposti . . .

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Nikon D7200, Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!