Ako RAW možemo smatrati dominantnim formatom u procesu snimanja fotografija, JPEG svakako važi za primarni kada su u pitanju izlaz i distribucija fotografija. Zbog toga, kada je potrebno imati snimke „za odmah“ ili kada namena ne opravdava upotrebu RAW formata (a time i njegovu obradu), kvalitet JPEG-a koji aparat može da isporuči, može biti vrlo visoko na lestvici bitnih osobina.
Zato ćemo u ovom delu testa pogledati šta se od Nikona D7200 može očekivati kada je JPEG u pitanju. U prethodnom bloku smo konstatovali da je JPEG novog aparata više nego zadovoljavajući, ali ćemo ipak detaljnije zaviriti u njegov potencijal. Test scena je istovetna, a snimci su napravljeni istovremeno kada i RAW:
Snimci u punoj rezoluciji: D7200, D7100, 7D mark II
Opet ćemo uporediti učinke oba tela. JPEG iz aparata, 100% kropovi bez dodatne obrade:
JPEG isečci potvrđuju sličan međusobni odnos aparata, ali sa očiglednom prednošću D7200 i vrlo neuverljivim detaljima na ostala dva aparata! Već iz ovog poređenja je jasno da je JPEG algoritam značajno napredovao na D7200, ali ćemo mi to još jednom proveriti, ovaj put poredeći isečke nastale u studijskim uslovima:
U kontrolisanim uslovima se razlike malo lakše uočavaju. Od oštrine, preko mikrokontrasta, finih tekstura i detalja u tamnim partijama, RAW je bolji. Međutim, zaostatak JPEG-a je mnogo manji nego što je to ranije bio, a pogotovo nego što je bio na prethodniku. Ne sviđa nam se to što JPEG opet potencira delimično desaturisane tamnije partije, verovatno u cilju efikasnije borbe sa šumom. Sve u svemu, JPEG za primer!
Prividno veća detaljnost JPEG-a. može se postići pojačanim oštrenjem u aparatu. Kada se radi o ovom tipu interne obrade, najbolji recept je držati se neke sredine. Ukoliko korisnik ima potrebu za jačim oštrenjem, bilo da je u pitanju nadoknada optičkih vrednosti jeftinijeg objektiva ili želja za isticanjem detalja, DSLR aparati obavezno nude mogućnost podešavanja internog oštrenja. Kod Nikon aparata, oštrenje je dostupno u devet koraka, a moguće je i isključiti ga. Podrazumevani nivo je treći (nekada je bio četvrti!), a kakav je krajnji efekat svake vrednosti, može se videti na sledećim isečcima:
Kao što možemo videti, Nikon D7200 ostvaruje pristojnu oštrinu JPEG-a već na drugom (a čak bismo se usudili reći i na prvom!) koraku, pa ju je moguće i oslabiti, bez da se izgubi na krajnjem kvalitetu. Povećanje se bez ozbiljnih posledica može vršiti do nivoa 5, ali nakon njega treba biti obazriv, jer preterano oštrenje fotografije može imati i svoje negativne implikacije. Prva, i najočiglednija, je pojava korone (svetlih senki na obodima različito obojenih površina; najizraženija je na poslednjem stepenu oštrenja), dok je druga čak i potencijalno nezgodnija, jer se tiče pojačanja izraženosti šuma. Zato, ukoliko imate potrebu da fotografije oštrite već u aparatu, dobro je prilagoditi ga konkretnom objektivu i konkretnoj situaciji, kako bi sve negativne strane bile svedene na minimum. Ukoliko se koristi RAW+JPEG zapis, oštrenje koje se primenjuje na JPEG nema nikakvih uticaja na RAW, pa se setovanjima u aparatu može pristupiti sa više slobode, bez bojazni da će snimci biti trajno upropašteni.
Шта значи нови сензор, процесор и сл?
Ако сензор од 16МП исте величине напумпа на 24МП, па нормално да следи нова ознака. Онда ту дође други алгоритам, усклађивање елемената међусобно, и то је то. Технологија је иста!
Јако битна, суштинска ствар, реална вредност валуте опада, а како другачије да задржи цену на одређени ниво, ''новим'' производом најједноставније.
Што раде са телима то исто примењују и код објектива.
Није више VR I, već je VR II, pa će VR III, pa tako redom....
Ma, dobro, lupio sam touchscreen. To je nekako sada pojam medju gadgetima . . .
Slazem se da je uglavnom rapidno izbacivanje novih modela nepotrebno. Oni koji pate za novim modelom koji im ne treba, neka ga kupe. Mi koji znamo sta je po sredi cemo uzivati nizu cenu prethodnog modela.
Ja i dalje koristim svoj d7000 i znam njegove i mane i vrline uzduz i popreko . . .
Osim toga, smatram da u ovom slucaju nije bas neosnovan novi model, uz novi procesor, ZNATNO veci buffer i novi AF sistem . . .
A, i sta ocekujete? Nauka napreduje eksponencijalno, naravno da ce za novitete trebati manje vremena nego ranije.
Ali, opet, uvek ce biti nesavesnih kompanija koje ce izbacivati nedovoljno testirane proizvode.
Pogledajte samo kako funkcionise razvijanje softvera:
Izbace nedovrsen softver i onda puste javnost da testira, a oni izbacuju patch-ove . . .
Touch screen uopste nije glupost, a kad je jos i pokretan kao na 70D ili na Oliju E-M5 II, onda je izuzetno korisna stvar. Koristio sam 70D jedno vreme pa znam.
@Argon: posredi je vestacko izazivanje potreba kod potrosaca koje ce onda fabrika zadovoljiti. Odjednom niko ne moze da zivi bez 20+ megapiksela, svi kukaju ako aparat ima suma na ISO 100 000...ili, kako bi pocetnik napumpan marketinskim trikovima odgovorio na pitanje tipa hoces D700 + 24-70 2.8 ili D800 + 24-85 VR?
Dobro, nije bas tako.
Koliko sam ja shvatio, ovo je isti fokusni sistem kao iz d750?
- a i novi procesor, verovatno ce i to igrati ulogu u kvalitetu i kolicini suma . . .
Sad, da li to opravdava razliku u ceni, treba da odluci kupac . . .
Meni je recimo brz fokus jako bitan iako ne planiram da kupim d7200 . . .
Veci je to pomak od nekih modela koji su samo napredovali u pogledu npr. wi-fi funkcije ili touch screen-a ili kojekakvih drugih gluposti . . .
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Nikon D7200, Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
Bare
Bare | 08. Jan, 2016, 21:29
Kako sam rijetko ovdje tako sam tek nedavno vidio ovo.
Oni Rusi tvrde da je ovdje Sony senzor. Slike samoga senzora su kao kod Toshibe, isti dizajn, a i Chipworks tvrdi da je Toshiba. Vjerojatno sitne promjene, nova maska npr. naspram D7100.
Ali ovo što Nikon radi sa senzorima je blago rečeno ludo, teško ih je pohvatati.