Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Nikon D5500, Test

 



REPRODUKCIJA BOJA

Pitanje reprodukcije boja uglavnom je vezano za JPEG, pošto se u RAW-u većina odstupanja može naknadno korigovati. „Doživljaj“ boja koji je „usađen“ u softver aparata može biti (i jeste) različit od brenda do brenda, pa čak i od modela do modela jednog istog brenda, a kako je percepcija boja individualna, tj. stvar ukusa, boje se fabrički profilišu tako da što većoj grupaciji korisnika budu prijemčive za oko. U slučaju RAW-a, kolorni stil postaje samo polazna osnova za obradu i premda može uticati na generalnu dopadljivost, mnogo veći faktor predstavlja u slučaju JPEG formata. JPEG je, kao što je opšte poznato, daleko slabijeg potencijala za obradu od RAW-a. Zbog toga je, barem onima koji pretežno koriste JPEG i oslanjaju se na njega kao na konačan rezultat ili materijal za prezentaciju, od izuzetnog značaja kako aparat reprodukuje boje.

Prvo ćemo pogledati kako se Nikon D5500 snalazi u nekim uobičajenim situacijama kada je u pitanju reprodukcija boja (primeri su samo smanjeni na web rezoluciju, bez ikakve dodatne obrade):

Reprodukcija boja

Reprodukcija boja

Reprodukcija boja

Reprodukcija boja

Reprodukcija boja

Kao i svi drugi proizvođači i Nikon nudi mogućnost finog podešavanja kolorita, ali i set od šest predefinisanih kolornih stilova (Picture Control), kojima se aparat u jednom koraku može prilagoditi određenoj nameni, odnosno prirodi scene koja se fotografiše. Njih je takođe moguće korigovati po sopstvenom nahođenju i eventualno sačuvati kao sopstvenu varijaciju. Od pojedinačnih parametara, dostupni su Sharpening, Contrast, Brightness, i Hue, a novinu u odnosu na stari model predstavlja novi parametar – Clarity, kojim se može korigovati mikrokontrast. Osim standardnog kolornog stila, koji je definisan tako da odgovara ukusu prosečne osobe, aparat nudi još pet predefinisanih stilova, a u nastavku ćemo pogledati uticaj svakog od njih:

Reprodukcija boja
Standard kolorni stil


Reprodukcija boja
Neutral kolorni stil


Reprodukcija boja
Vivid kolorni stil


Reprodukcija boja
Portrait kolorni stil


Reprodukcija boja
Landscape kolorni stil


Reprodukcija boja
Flat kolorni stil

Ukoliko to nije dovoljno, korisnik može definisati i sopstvene stilove, a na raspolaganju je i monohromatska konverzija. Može biti bazična, svedena na prostu desaturaciju:

Reprodukcija boja
Obična C/B („monohrom“) konverzija

...ili potpomognuta provlačenjem kroz simulirane kolorne filtere, kakvi su se nekad koristili u analognoj fotografiji:

Reprodukcija boja
C/B konverzija sa simulacijom dodatnih kolornih filtera

Ukoliko to nije dovoljno, monohromatska fotografija može biti provučena kroz neki kolorni ton po želji korisnika, a isti može biti po želji saturisan:

Reprodukcija boja
Tonirana monohromatska konverzija u 9 ponuđenih varijanti

Pitanje balansa bele već godinama nije na dnevnom redu kritičnih tačaka DSLR-ova, čak ni najjeftinijih, a kamoli naprednih. D5500 se ovde uklapa u neku sredinu. Većinu uobičajenih situacija će ispratiti više nego pristojno, nekad odstupajući manje, a nekad više u odnosu na idealne temperature. Veštačka rasveta sa užarenim vlaknima je oduvek pravila velike probleme algoritmima za kalibraciju temperature, ali to sada više nije slučaj. Nikon D5500 se u ovim uslovima snalazi solidno, mada je i dalje ručnim merenjem moguće postići bitno bolji rezultat. Što je temperatura svetla konzistentnija i bliža nekim referentnim vrednostima za date uslove, to je i procenat uspešnih pogodaka veći. Onda kada se aparat ne snađe baš idealno, uvek je moguće izvršiti dodatne korekcije.

Ukoliko fotograf raspolaže informacijama o ambijentalnoj svetlosti, preciznije određivanje balansa bele je moguće izvesti korišćenjem predefinisanih vrednosti. Njih ima ukupno šest: Incandescent, Flourescent, Direct Sunlight, Flash, Cloudy i Shade, s tim što je druga grupa (Fluorescent) dodatno podeljena na više različitih podvrsta, koje sve spadaju u fluo rasvetu, ali se po temperaturi i tonalitetu mogu bitno razlikovati. Ponuđena je i Preset Manual pozicija, kojom se vrši ručno merenje balansa bele, ali na žalost, na listi nije Kelvin skala, što je uobičajeno za aparate niže klase, kojoj pripada i Nikon D5500.


Komentari

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Nikon D5500, Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!