Ako RAW možemo smatrati dominantnim formatom u procesu snimanja fotografija, JPEG svakako važi za primarni kada su u pitanju izlaz i distribucija fotografija. Zbog toga, kada je potrebno imati snimke „za odmah“ ili kada namena ne opravdava upotrebu RAW formata (a time i njegovu obradu), kvalitet JPEG-a koji aparat može da isporuči, može biti vrlo visoko na lestvici bitnih osobina.
Zato ćemo u ovom delu testa pogledati kako se 100D kotira kada je korisnik iz bilo kojeg razloga prinuđen da se okrene isključivo JPEG formatu snimanja. U prethodnom bloku smo se površno dotakli JPEG-a u poređenju sa RAW-om, a sada ćemo se malo detaljnije pozabaviti kako stvari stoje i u poređenju sa 1100D. Test scena je istovetna, a snimci su napravljeni istovremeno kada i RAW:
Opet ćemo uporediti učinke oba tela. JPEG iz aparata, 100% kropovi bez dodatne obrade:
Na podrazumevanim (default) postavkama, međusobni odnos je i dalje u korist EOS-a 100D, s tim da je ta prednost bitno manja. Može se uočiti na gornjem i (posebno) srednjem isečku, dok je donji, ako izuzmemo uvećanje, praktično jednak na oba aparata. Ovo ukazuje na činjenicu da je za profitiranje od boljeg senzora jednostavno neophodno okrenuti se RAW formatu. 100D bolje kontroliše površine u graničnim delovima spektra, pa bolje čuva najtamnije i najsvetlije partije a to, s obzirom na način konverzije u JPEG koji praktikuje “ravan” algoritam, nije zanemarljiva prednost za one čija se obrada završava u aparatu.
Ponovićemo RAW/JPEG poređenje, ali ovaj put u studijskim uslovima:
Situacija je manje/više nepromenjena u odnosu na poređenje koje smo prethodno izveli u vanjskim uslovima. Render finih detalja, odnos tamnih i svetlih tonova, mikrokontrast, teksture i oštrina... sve je to na strani RAW formata i praktično se kao jedini razuman razlog za korišćenje JPEG-a, javljaju potrebni resursi, i u tehničkom i u smislu potrebnog vremena. Kod JPEG-a se na konačan rezultat može uticati na nekoliko načina, ali se nivo prikazanih detalja, barem prividno, može kontrolisati isključivo podešavanjem oštrenja u aparatu.
Oštrenje je na Canon aparatima dostupno u 7 koraka, a kakav je njegov efekat u odnosu na snimak bez oštrenja, možemo videti na sledećim isečcima:
Iz priloženog se jasno može videti potencijal senzora, jer proces oštrenja može pokazati prve naznake slabog kvaliteta materijala. Kada ne postoji dovoljno dobra razlučivost detalja, ni oštrenje ne može značajno da popravi stvar. Dooštravanjem se, s druge strane, često mogu dobiti vrlo efektni rezultati, ali uz uslov da polazni rezultat sadrži dovoljno materijala za oštrenje. Ipak, treba znati granice, jer preterano oštrenje fotografije može biti mač za dve oštrice. U jednom trenutku kod mekanog JPEG snimka može napraviti dovoljno oštar rezultat, a već u sledećem koraku praktično uništen snimak. Za veliku većinu korisnika će podrazumevana vrednost (3) dati sasvim dovoljno uoštren snimak, a ukoliko postoji potreba za nešto jačim oštrenjem, ne preporučujemo da to bude više od nivoa 5.
Hvala svima na javljanju!
@pericha
Potpuno si u pravu. Međutim, tri su stvari dovele do tog poređenja. Prva je izostanak bilo kakvog repera. Nije neophodno da se aparat uporedi sa nečim, ali malo deluje bezveze ako toga nema. Druga je nepoznata ideja tog aparata u trenutku predstavljanja. Kad sam počeo sa pisanjem, nije bilo potpuno sigurno da li će naslednik 1100D uopšte izaći ili 100D eliminiše tu klasu, što je po meni i logično. Ovako, Canon sad ima 3 entry-level modela, što je stvarno za psihijatriju. Treći razlog je različitost senzora. Senzor u 1100D je sasvim dobar (iako aparat u principu i nije nešto sveukupno), a ovo je bila jedna prilika da se uporede.
E sad, izađe i taj 1200D, ali šta je tu je. On nije postojao ni kao ideja u toku pisanja testa. Ja sam sada dopisao samo zaključak i poseckao fotke. Aparat je ipak dosta stariji od testa. ;)
Pozdrav
Na test nemam komentar standardno :)
Imam zamerku na poređenje 1100D i 100D koji po meni uopšte nisu ista klasa. Iako je 100D manji, ne znači i da je skromnih mogućnosti, već je u pitanju neka nova klasa. Možda kao što je pre desetak godina napravljena klasa Rebela.
Tim pre što je nedavno izašao EOS 1200D koji mi mnogo više liči na naslednika 1100D, po nazivima (takođe japanskim i američkim), dimenzijama, izgledom, DIGIC procesorom, bateriji, itd...
@neonka
šta zna dete šta je 100D
sem toga možda dete hoce Nikon... ;)
Ja sam fasciniran gabaritima ovog aparata.U kombinaciji sa 40mm palačinkom ovo je poput nekog milca :)
Pa kupi detetu, šta si se stis'o :P
;D ;D
Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 100D, Test
Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.
pericha
pericha | 02. Apr, 2014, 18:12
Pretpostavio sam da je tekst u startu malo stariji od 1200D ;)
Možda je bila slična, samo lakša, dilema kad se pojavio 1000D.