Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 100D, Test

 



fotoTEST

Stigli smo i do praktičnog dela ovog testa. Bez obzira što ovaj deo članka u većini slučajeva predstavlja i njegov najzanimljiviji segment, ovaj put to možda nije slučaj, budući da aparat o kojem pišemo može da ponudi vrlo malo novina kada je u pitanju kvalitet fotografija. Sve što je njegov senzor u stanju da postigne, već smo videli sijaset puta, praktično u svim klasama APS-C Canona. Sve ono po čemu se Canon 100D izdvaja, kako od ostalih Canona, tako i od konkurencije, već smo videli u prethodnom delu.

Ako je neko u bilo kom trenutku pomislio da ne postoji senzor sa kojim nismo poredili već „dosadni“ 18 MP Canon CMOS, evo prilike da se uveri u suprotno! Pošto je u pitanju aparat koji važi za začetnika sopstvene kategorije, poređenje realno nemamo sa čime da izvedemo, pa ćemo se umesto toga poslužiti isečcima načinjenim sa dosadašnjom najnižom klasom – EOS-om 1100D.

Tradicija je tradicija, pa ćemo je i ovaj put ispratiti nizom test snimaka i njihovih isečaka. Kao i uvek, koristili smo referentni objektiv u Canon gami – EF 50mm f/1.4 USM, a set test snimaka obuhvata i studijske i snimke nastale u spoljašnjim uslovima.

Krenimo redom...



DETALJI, RAW

Test detalja je prvi na redu. Pošto se radi o senzoru čije domete odavno znamo, ovde ne očekujemo neke preterane oscilacije u odnosu na do sada zabeležene rezultate, ali ćemo, poštujući uhodan ritam, staviti novi aparat na test, kako bi teoretski deo dobio svoje uporište u praksi.

Standardna studijska scena poslužiće nam i ovaj put, a isečci su dobijeni razvijanjem u Adobe Camera RAW-u (u daljem tekstu ACR), podrazumevanim (default) parametrima, iz kojih je isključeno uklanjanje šuma (kao faktor narušavanja detalja), i primenjen istovetni stepen oštrenja (50), a temperatura svetla postavljena na 2850K. Izlazni kvalitet je maksimalan (12, na skali od 1-12), a upotrebljen je lossless krop, kako bi bilo kakvi gubici bili potpuno suzbijeni.

Uprkos činjenici da EOS 1100D nije prethodnik novom malom Canon DSLR-u, ovde ćemo ga staviti kao kontratežu, jer postoje opravdane indicije da će 100D biti jako zanimljiv i ciljnoj grupi okrenutoj xxxxD Canon DSLR-ovima. S druge strane, poređenje sa višom kategorijom u koju spada istovremeno predstavljeni EOS 700D, nema naročitog smisla, jer se osim spiska karakteristika ništa drugo ne razlikuje. Konkurencija? Pa, recimo da je Canon 100D prilično usamljen u svojoj loži gde gravitiraju ovako mali DSLR-ovi.

Naredni snimak predstavlja test scenu, a snimke u punoj rezoluciji možete preuzeti pomoću linkova ispod same fotografije:

Detalji, RAW
Snimak u punoj rezoluciji: 100D, 1100D


100% kropovi, RAW konvertovan u JPEG, bez uklanjanja šuma, istovetno oštrenje:

Detalji, RAW Detalji, RAW

50% prednosti u ukupnoj rezoluciji očekivano donosi i jasnu prednost po pitanju detalja. Možda ne onoliku koliko same cifre sugerišu, ali treba imati u vidu da ukupna rezolucijska razlika često ne ilustruje realno stanje. Prednost u detaljima 100D se najlakše može videti na donjem setu isečaka, a nešto manje na srednjem. Gornji isečak ne obiluje tako jasnom prednošću novog aparata, iako se pažljivim posmatranjem može videti da ona ipak postoji.

Neravnopravan položaj senzora niže rezolucije možemo donekle dovesti u ravan procesom “normalizacije”. U prinicpu, radi se o tehnici izjednačavanja rezolucije radi izjednačavanja i lakšeg poređenja. Najpre ćemo pogledati kako se senzor starijeg aparata snalazi u uslovima kada se njegov snimak uveća na 18MP:

Detalji, RAW Detalji, RAW

Sada je prednost 100D izraženija, budući da je stepen uvećanja sada istovetan, pa je i lakše registrovati razlike u reprodukciji. Senzor EOS-a 100D ima jasnu prednost, što i nije čudno, s obzirom da se ekstrapoliranjem sa 12 na 18MP ne dobijaju praktično nikakve nove informacije, već stare drugačije prezentuju.

Sledeća na redu je interpolacija, kada ćemo snimak sa 100D svesti na rezoluciju 12MP:

Detalji, RAW Detalji, RAW

Sada je prednost EOS-a 100D manja nego ranije i skoro da je teško razlikovati isečke.

Kako su studijski snimci urađeni u strogo kontrolisanim uslovima, isključuju čitav jedan dijapazon sporednih uticaja, koji nepovoljno mogu uticati na razlučivost senzora i/ili objektiva. Pogledaćemo kako se novi Canon snalazi u jednoj svakodnevnoj situaciji, koja nije kontrolisana i koja podrazumeva niz potencijalnih problema – od nepovoljnog svetla do slabe atmosferske prozračnosti. Zatim ćemo uporediti istovetne isečke razvijenog RAW-a nasuprot JPEG-a iz aparata, što će ujedno biti i uvertira za sledeće poglavlje testa:

Detalji, RAW
Snimak u punoj rezoluciji: RAW konvertovan u JPEG

100% kropovi (levo RAW konvertovan u JPEG, razvijen na standardnim podešavanjima, a desno JPEG u standard kolornom stilu, „default“ setovanja):

Detalji, RAW Detalji, RAW

Kako JPEG format na aparatima i nastaje iz RAW-a, nije čudo što potonji demonstrira uglavnom superioran rezultat. To se odnosi kako na detalje, tako i na mikrokontrast, reprodukciju boja, oštrinu, a posebno na render tamnih partija, koje zbog bolje očuvanosti informacija deluju daleko uverljivije. Na prvi pogled, kvalitet JPEG-a na EOS-u 100D ne zaostaje previše za RAW-om. To je u principu dobro, jer manje iskusnim i/ili nestrpljivim korisnicima pruža rezultat „za odmah“. Međutim, ukoliko je u bilo kojem trenutku neophodno posegnuti za obradom, tada JPEG lako gubi dah i posustaje prilikom iole težih zahvata.

S druge strane, JPEG će i dalje biti izbor jednog dela korisnika, pa tom formatu posvećujemo sledeće poglavlje testa.



Komentari (5)

avatar

pericha


pericha | 02. Apr, 2014, 18:12

Pretpostavio sam da je tekst u startu malo stariji od 1200D ;)
Možda je bila slična, samo lakša, dilema kad se pojavio 1000D.

avatar

StORM48


StORM48 | 02. Apr, 2014, 16:17

Hvala svima na javljanju!

@pericha
Potpuno si u pravu. Međutim, tri su stvari dovele do tog poređenja. Prva je izostanak bilo kakvog repera. Nije neophodno da se aparat uporedi sa nečim, ali malo deluje bezveze ako toga nema. Druga je nepoznata ideja tog aparata u trenutku predstavljanja. Kad sam počeo sa pisanjem, nije bilo potpuno sigurno da li će naslednik 1100D uopšte izaći ili 100D eliminiše tu klasu, što je po meni i logično. Ovako, Canon sad ima 3 entry-level modela, što je stvarno za psihijatriju. Treći razlog je različitost senzora. Senzor u 1100D je sasvim dobar (iako aparat u principu i nije nešto sveukupno), a ovo je bila jedna prilika da se uporede.

E sad, izađe i taj 1200D, ali šta je tu je. On nije postojao ni kao ideja u toku pisanja testa. Ja sam sada dopisao samo zaključak i poseckao fotke. Aparat je ipak dosta stariji od testa. ;)

Pozdrav

avatar

pericha


pericha | 02. Apr, 2014, 14:39

Na test nemam komentar standardno :)
Imam zamerku na poređenje 1100D i 100D koji po meni uopšte nisu ista klasa. Iako je 100D manji, ne znači i da je skromnih mogućnosti, već je u pitanju neka nova klasa. Možda kao što je pre desetak godina napravljena klasa Rebela.
Tim pre što je nedavno izašao EOS 1200D koji mi mnogo više liči na naslednika 1100D, po nazivima (takođe japanskim i američkim), dimenzijama, izgledom, DIGIC procesorom, bateriji, itd...

avatar

Argon


Argon | 02. Apr, 2014, 13:21

@neonka

šta zna dete šta je 100D
sem toga možda dete hoce Nikon... ;)

avatar

Tviti


Tviti | 02. Apr, 2014, 10:12



Ja sam fasciniran gabaritima ovog aparata.U kombinaciji sa 40mm palačinkom ovo je poput nekog milca  :)


Pa kupi detetu, šta si se stis'o  :P

;D ;D

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 100D, Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!