Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 065/23-16-580

Canon EOS 6D Mark II, Test

 

001_T45_Canon_6D_markII_uvodna_pf.jpg



TIMELINE

Efikasno prestrojavanje u hodu, nekada može biti delotvornije od građenja dugoročne poslovne politike. Dokaza za ovo ima u svim sferama industrije, a primer koji sam Canon nudi, tiče se upravo prethodne generacije aparata kojeg ćemo ovaj put testirati.

Kada je sa EOS-om 5D Mark III, Canon izveo redefiniciju klasa i zainteresovanim kupcima pružio ono što nisu imali u prethodnoj iteraciji čuvene „petice“, nastao je jaz koji je nekako trebalo zakrpiti. Slučajno ili zbog glasina koje su kružile u pogledu planova najljućeg rivala (Nikon; prim.aut.), Canon je kao zamenu za tržišni nastup popularnog FF tela imao nešto dovoljno slično, praktično, ali ne i suviše napredno, kako cenovni rang ne bi premašio nekakve skromne okvire. Tako je nastao EOS 6D, aparat čija je inicijalna namena bila upravo nasleđivanje koncepta koji je započeo stari EOS 5D.

I premda je aparat naišao na (mahom) opravdane kritike u pogledu nekih tehničkih rešenja, evidentno je da je ono najočiglednije, a to je tržišni udeo, vinuo Canon na još više grane. Svakako da motiv za nastanak EOS-a 6D nije bio samo u nasleđivanju starijeg modela, već je tome kumovala i sve agresivnija poslovna politika direktnog konkurenta, koji je svojim modelom D600, nastojao da preuzme primat u nižem rangu 35mm DSLR-ova.

Proteklih nekoliko godina se u više navrata moglo čuti da Canon planira naslednika EOS-a 6D, ali bez ikakvih opipljivih dokaza, pa je to ostalo u domenu glasina. Danas, celih pet godina kasnije, Canon EOS 6D Mark II je pred nama. Na tržištu se štošta promenilo u odnosu na prilike kakve su vladale 2012. godine, pa je i uspeh sve, samo ne zagarantovan. Konceptualno, EOS 6D Mark II nije previše odmakao od svog prethodnika. I dalje se radi o najjeftinijem DSLR-u iz 35mm ponude ovog proizvođača, s tim da su specifikacije taman takve, da njegova početna cena nije primamljiva u meri u kojoj je to bila vrednost prethodnika. Najpre iz razloga što je danas na raspolaganju više raznih modela koji svojom jednostavnošću, cenom, pa i dizajnom, mogu da konkurišu novom Canonu. Međutim, iskreno govoreći, ni ono što ovaj aparat nudi, više nije na niskom nivou, kao što je bio slučaj sa starom verzijom. Sve je unapređeno na viši nivo, pa je 6D Mark II, iako generalno predstavljen kao FF verzija EOS-a 80D, ipak po mnogo čemu iznad popularnog APS-C tela.

No, treba biti realan. Canonov najjači adut, optička podrška, koja je veoma jaka u svim segmentima, a posebno sveprisutna u formi polovne robe, ovom proizvođaču osigurava još neki period u kojem može da relativno bezbrižno planira budućnost, iako deluje da su svi vozovi odavno prošli. Da li je 6D Mark II dovoljno primamljiv da dočeka promociju nekog EOS-a 6D Mark III, dok DSLR u nižim kategorijama ne bude penzionisan u korist MILC koncepcije? Ne bismo znali. Deluje da 6D Mark II zaista nema šta naročito da ponudi u tehnološkom smislu, a da ga to ističe iznad konkurencije. S druge strane, iza fotografa na kraju ostaju samo fotografije, pa je to možda i ideja od koje sve počinje.

002_T45_telo1.jpg



SPECIFIKACIJE

U kategoriji najbolje rangiranih modela, obrazovanje spiska karakteristika je za proizvođača relativno jednostavno – dovoljno je u aparat „natrpati“ sve što trenutne mogućnosti dozvoljavaju, te imati proizvod čije su šanse protiv konkurencije najveće moguće. Kreirati model koji se nalazi na nižoj lestvici, znatno je teže. Najpre, treba pobediti sebe, odupreti se pritisku javnosti, izvesti konkurentnu cenu, a opet pružiti dovoljno da konkurencija ima dovoljno komplikovan zadatak da to isprati. EOS 6D Mark II u tehnološkom smislu ne nudi nešto kapitalno drugačije u odnosu na sve ono što smo iz Canon kuhinje do sada videli, pa ipak, u gotovo svim segmentima manje ili više unapređuje ono što je osnovni model svojevremeno nudio. Zlobnici bi mogli reći da prethodnu „ponudu“ i nije preterano komplikovano prevazići, ali je činjenica da je prethodnik tržišno veoma dobro primljen, te da brojke pobijaju sve druge argumente. Pogledajmo kako to sada izgleda:

003_T45_tabela_6DmarkII_pf.pngTehničke karakteristike: Canon EOS 6D Mark II u poređenju sa 6D

Ono što je većina zamerala prošli put, bila je rezolucija. Ona je sada veća i iznosi 26MP, ali je od broja piksela daleko važniji način na koji senzor očitava informacije, a tu dolazimo do ključne razlike između dva modela – EOS 6D Mark II poseduje Dual-Pixel CMOS, kao veliku potporu video modu, a tu je i ADC integrisan u sam senzor. Tako je Canon eliminisao jednu od glavnih tehničkih prepreka ka postizanju boljih performansi. Naravno, tehnologija je samo preduslov, a ne i de facto rešenje, pa se konkretan napredak ipak mora proveriti u praksi.

Procesor je par generacija noviji, AF sistem nemerljivo napredniji, unapređeno je merenje svetla, bafer, brzina rafala, ekran je osetljiv na dodir, a rađeno je i na energetskoj optimizaciji. Od onoga što je izostalo, zameramo nepostojanje 100% tražila, 4K video zapisa (timelapse ne računamo) i ekrana više rezolucije, iako je ovaj put implementiran obrtni tip. Ovako s nogu, unapređenja deluju više nego pristojno. Pa, pređimo na konkretnije informacije.



PAKOVANJE

Tipično Canon pakovanje, dostupno je u dve zvanične verzije. Kit paket dolazi sa novim EF 24-105mm f/4L IS II USM, koji već dugo očekujemo, a moguće je kupiti i varijantu tela bez objektiva. Izgled je prepoznatljiv:

004_T45_pakovanje.jpg
Canon EOS 6D Mark II, sadržaj osnovnog („body only“) pakovanja

U osnovnom pakovanju, koje podrazumeva samo telo, a koje smo i mi imali na testu, pored aparata i poklopca bajoneta, nalaze se još i: LP-E6N Li-Ion baterija sa zaštitnim poklopcem, LC-E6 punjač baterije (odnosno LC-E6E verzija sa kablom, kao na slici), široki kaiš za rame i osnovno korisničko uputstvo u štampanom obliku. Prateći softver se sada isporučuje samo u on-line obliku i moguće ga je skinuti za zvaničnog sajta. Dolazi u verzijama za Windows i MacOS sisteme, a osim poznatog Digital Photo Professional RAW konvertora, sadrži i EOS Utility alatku za kontrolu aparata putem kabla ili bežično, kao i prenos snimaka na računar. Tu je i Picture Style Editor, kojim se kolorni stilovi mogu podešavati po volji i Image Browser EX, za pregled i osnovnu katalogizaciju snimaka. Na spisku nije ni USB kabl, kojim se aparat povezuje sa računarom, što se do sada nije često dešavalo u slučaju Canon DSLR-ova. Ovaj gest štednje smo imali prilike da vidimo sa EOS-om 80D, ali nismo baš očekivali da će se sa tom praksom nastaviti. Veoma čudan i nadasve nepotreban način štednje.

Ukoliko se odlučite za kit varijantu, gore navedeni komplet će biti proširen novim EF 24-105mm f/4L IS II USM objektivom, pratećim poklopcima, zonericom i mekanom torbicom.

 

Komentari

Podelite sa prijateljima!