Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 1100D Test

10. KIT OBJEKTIV

 

Poslednji u nizu testova tradicionalno pripada kit objektivima. Iako predstavlja samo jedan delić DSLR sistema, kit objektiv je gotovo neizostavni član početnog kompleta, jer osim što pruža sasvim dovoljno kvaliteta u početnom periodu druženja sa DSLR-om, povoljan je i sa finansijske strane. Canon je sa najnovijim aparatima promovisao čak dva nova kita (jedan bez, a drugi sa optičkom stabilizacijom), a mi smo na testu imali napredniji EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II - naslednika stabilisanog kita koji je prvi put isporučen načelno sa 450D, a ostao je aktuelan do nedavno. Prve recenzije su novi objektiv okarakterisale kao „već viđeno“, a izmene u odnosu na stari svele na oznaku II u nazivu. Proverićemo da li su takve ocene osnovane.

Kao ni ranije, test scena nije studijska, već je urađena na otvorenom i kao takva – zgodnija za isticanje optičkih anomalija:

 

152_T7_10-KitLens_testscena_resize
Prilog: JPEG snimci u punoj rezoluciji: LINK

 

Priloženi JPEG snimci u punoj rezoluciji će vam pružiti uvid u performanse koje je moguće dobiti bez dodatne obrade, a mi ćemo se potruditi da u nastavku približimo ono što se od novog objektiva može očekivati ukoliko ste voljni da se posvetite naknadnoj obradi RAW formata.

Najpre ćemo pogledati kako se novi kit objektiv nosi sa pojavom hromatskih aberacija, naročitih „kolornih senki“ na kontrastnim površinama (posebno belim), koje nastaju usled disperzije svetlosti (razlaganja na kolorne komponente). Naredni isečci pokazuju hromatske aberacije na periferiji kadra (levo), i isti snimak sa uklonjenim hromatskim aberacijama u RAW fajlu (desno):

 

154_T7_10-KitLens_CA

 

Godinama očekujemo da Canon konačno ponudi mogućnost automatske korekcije hromatskih aberacija u aparatu, ali će se čekanje očigledno nastaviti i nadalje. Prisustvo hromatskih aberacija je kod novog kit objektiva možda za nijansu slabije nego na starijem modelu, ali ništa zbog čega treba posebno slaviti. Pošto su dobro optički kontrolisane, njihovo naknadno uklanjanje je lako.

Još jedan od bitnih optičkih kvaliteta je oštrina. Njen značaj se često potencira preko svake mere, jer ona nije jedino što čini fotografiju. U svakom slučaju, pogledaćemo kako stvari stoje na karakterističnim delovima raspona i otvorima blende. Prvo ćemo videti kako se 18-55 IS II nosi na najširem delu, širom otvorene blende:

 

155_T7_10-KitLens_RAW_18mm_f3-5

 

Po nekom pravilu, širi kraj raspona je obično najkomplikovaniji za realizaciju. Kod novog, jeftinog Canon kit objektiva je izvanredan, i po tome neodoljivo podseća na dosta skuplji EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, koji takođe svoj maksimum postiže upravo na najširem kraju i na najvećem otvoru blende! To je vrlo neuobičajeno u svetu optike, a posebno u najnižoj klasi. Ono što raduje je i solidna oštrina na periferiji kadra, što ovaj objektiv čini znatno upotrebljivijim nego prethodni, uključujući tu i situacije sa relativno malo svetla. Privrtanje na manju blendu obično daje rezultate u pogledu poboljšane oštrine. Međutim, 18-55 IS II je i ovde poseban:

 

156_T7_10-KitLens_RAW_18_f5-6

 

Blendu f/5.6 ne prati nekakav naročit napredak u odnosu na maksimalnih f/3.5, ali ne zbog toga što je objektiv optički loš, već upravo iz razloga što je odličan već na f/3.5! Izuzetan rezultat, pogotovo za cenovni okvir u kojem se ovaj kit nalazi. Pogledaćemo kako se novi kit kotira na periferiji kadra i f/5.6:

 

157_T7_10-KitLens_RAW_18_f5-6_periferija

 

Opet sasvim solidno! Proverićemo i ostale žižne daljine. 24mm:

 

158_T7_10-KitLens_RAW_24mm_f5-6

 

Uniformnost se nastavlja i na 35mm:

 

159_T7_10-KitLens_RAW_35mm_f5-6

 

A mali pad oštrine konstatujemo samo na maksimalnih 55mm:

 

160_T7_10-KitLens_RAW_55mm_f5-6

 

Oštrinom smo više nego zadovoljni, a posebno raduje uniformnost, zbog koje je skoro potpuno nevažno na kojoj je žižnoj daljini ili blendi objektiv koristi. U slučaju forsiranja manjih otvora, na scenu stupa difrakcija, koja nastaje usled projekcije svetlosnih zraka pod oštrijim ulgom u odnosu na ravan senzora. Što je otvor blende manji, to se uticaj difrakcije pojačava, a izražen je već na f/16:

 

161_T7_10-KitLens_difrakcija

 

Pošto difrakcija prikazuje svoj očigledno loš uticaj, preporučljivo je držati otvor blende u rasponu do f/8, eventualno do f/11, kako biste izbegli pad kvaliteta, osim u situacijama koje iz nekog razloga zahtevaju maksimalnu dubinsku oštrinu (DOF). Da ne ostane sve samo na monotonim test scenama, sledeći primeri (više informativnog karaktera) vam makar površno mogu dočarati mogućnosti dva pomenuta objektiva, ali i slabosti u pojedinim kritičnim momentima:

 

162_T7_10-KitLens_18-55ISII_primer1_thumb 164_T7_10-KitLens_18-55ISII_primer2_thumb

166_T7_10-KitLens_18-55ISII_primer3_thumb 168_T7_10-KitLens_18-55ISII_primer4_thumb
Nekoliko JPEG primera urađenih novim kit objektivom Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
(klik za fotografiju u punoj rezoluciji)

 

Novi objektiv je vrlo prijatno iznenađenje! U odnosu na stari model – EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, novi donosi očigledne dobitke u oštrini, kako u centru, tako i na periferiji kadra, a najjači utisak ostavlja uniformnost na celom rasponu žižnih daljina i otvora blende. Hromatske aberacije ga sputavaju u postizanju kvaliteta kojeg se ne bi postideli ni objektivi više klase, ali ih je (srećom) vrlo lako ukloniti ukoliko koristite RAW format.

Geometrijska izobličenja ga ne preporučuju za fotografisanje arhitekture, ali će sasvim dobro poslužiti ljubiteljima pejzaža bez prevelikih ambicija. Funkciju standardnog zuma vrši korektno, mada se mora priznati da mu nedostaje raspona, kako bi mogao biti korišćen bez dodatnih objektiva. Izrada je delimično poboljšana u odnosu na prethodnika, ali ni po čemu nije izuzetna. Štaviše, novi model je preuzeo i skoro sve negativne osobine starog, uključujući nelinearno izvlačenje cilindra zum mehanizma, kao i rotirajući prednji element, koji nepovoljno utiče na korišćenje CPL ili ND-Grad filtera. Sve u svemu, za cenu koju košta – veoma prijatno iznenađenje.

Komentari (5)

avatar

Zoran Rodic


Zoran Rodic | 30. Nov, 2013, 16:07
avatar

Filip84


Filip84 | 28. Nov, 2013, 11:20

Citat: mayyans  Oktobar 28, 2013, 11:12:24 posle podne
Početnik sam, pa me zanima da li je to dobar izbor?
Eto, dala si sebi odgovor...posto si pocetnik zavrsit ce ti dobro posao ovaj aparat! ;) Ja imam losiji aparat od tog sto si narucila-1000D pa sav sretan fotografisem.....zavrsava mi i ozbiljnije poslove.....Sretno! ;)


Tviti, ti bi i sa fiksnimm telefonom napravio EXTRA sliku! Ona tvoja slika "jesen" je neverovatna! nego, posto smo braca po fotoaparatu, otkrij nam neku tajnu...

avatar

mayyans


mayyans | 29. Okt, 2013, 22:34



[img width=1280 height=853>http://www.dodaj.rs/f/m/Y6/jFE3c6V/img0028a.jpg>

[img width=1280 height=1000>http://www.dodaj.rs/f/U/kE/2t96tQf4/img0027a.jpg>

Nadam se da sam uspela da ih postavim. I napominjem još jednom da sam početnik u DSLR

avatar

mayyans


mayyans | 29. Okt, 2013, 22:09


maja, baci nelu fotku sa tim pancake staklom, zanima me kakve fotke pravi


Hoću, samo da skontam gde je najbolje da je postavim.

avatar

marelli


marelli | 29. Okt, 2013, 16:50

maja, baci nelu fotku sa tim pancake staklom, zanima me kakve fotke pravi

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 1100D Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!