Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 064/23-16-580
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Canon EOS 5D Mark IV, Test

 

REPRODUKCIJA BOJA

Pitanje reprodukcije boja uglavnom je vezano za JPEG, pošto se u RAW-u većina odstupanja može naknadno korigovati. „Doživljaj“ boja koji je „usađen“ u softver aparata može biti (i jeste) različit od brenda do brenda, pa čak i od modela do modela jednog istog brenda, a kako je percepcija boja individualna, tj. stvar ukusa, boje se fabrički profilišu tako da što većoj grupaciji korisnika budu prijemčive za oko. U slučaju RAW-a, kolorni stil postaje samo polazna osnova za obradu i premda može uticati na generalnu dopadljivost, mnogo veći faktor predstavlja u slučaju JPEG formata. JPEG je, kao što je opšte poznato, daleko slabijeg potencijala za obradu u odnosu na RAW. Zbog toga je, barem onima koji pretežno koriste JPEG i oslanjaju se na njega kao na konačan rezultat ili materijal za prezentaciju, od izuzetnog značaja kako aparat reprodukuje boje.

Kao i svi drugi proizvođači i Canon nudi mogućnost finog podešavanja kolorita, ali i set predefinisanih kolornih stilova (Picture Styles), kojima se aparat u jednom koraku može prilagoditi određenoj nameni, odnosno prirodi scene koja se fotografiše. Njih je takođe moguće korigovati po sopstvenom nahođenju i eventualno sačuvati kao sopstvenu varijaciju. Osim toga, uz aparat stiže i namenska alatka pod nazivom Picture Styles Editor, kojom je moguće kreiranje sopstvenih kolornih profila i njihov uvoz u sam aparat radi korišćenja u realnom vremenu ili Canon DPP aplikaciju, radi naknadne obrade RAW snimaka. Osnovnih parametra ima četiri: Sharpness, Contrast, Saturation i Color Tone, pri čemu Sharpness (namenjen oštrenju) nudi tri nezavisne komponente za precizniju definiciju oštrenja – Strength, Fineness i Threshold. Prvom se definiše intenzitet, Fineness služi za korekciju radijusa oštrenja, čime se vrši preciznija kontrola naglašavanja kontura, dok Threshold utiče na distinkciju između kolornih tonova koje treba naglasiti i kontroliše pojavu neželjenih nusprodukata oštrenja. Što je ovaj broj manji, to će i oštrenje biti naglašenije, pa treba biti oprezan ukoliko se koristi u situacijama koje podrazumevaju veće prisustvo šuma.

Od predefinisanih kolornih stilova, osim automatskog, aparat nudi još šest: Standard, Portrait, Landscape, Fine Detail, Neutral i Faithful. U nastavku ćemo pogledati uticaj svakoga od njih:

145_T40_6-Boje_standard.jpg
Standard kolorni stil


146_T40_6-Boje_portrait.jpg
Portrait kolorni stil


147_T40_6-Boje_landscape.jpg
Landscape kolorni stil


148_T40_6-Boje_fine-detail.jpg
Fine Detail kolorni stil


149_T40_6-Boje_neutral.jpg
Neutral kolorni stil


150_T40_6-Boje_faithful.jpg
Faithful kolorni stil

Na raspolaganju je i monohromatska konverzija. Može biti bazična, svedena na prostu desaturaciju:

151_T40_6-Boje_monochrome.jpg
Obična C/B („monohrom“) konverzija

...ili potpomognuta provlačenjem kroz simulirane kolorne filtere, kakvi su se nekad koristili u analognoj fotografiji:

152_T40_6-Boje_mono_filter.jpg
C/B konverzija sa simulacijom dodatnih kolornih filtera

Ukoliko to nije dovoljno, monohromatska fotografija može biti provučena kroz neki kolorni ton po želji korisnika, a isti može biti po želji saturisan:

153_T40_6-Boje_mono_toning.jpg
Tonirana monohromatska konverzija u 4 ponuđene varijante

Borba sa prepoznavanjem temperature ambijenta, jedna je od stavki koje su značajno evoluirale tokom poslednjih nekoliko godina. Nekad se od aparata očekivalo tek toliko da u automatskom režimu balansa bele (Auto White Balance; AWB) pogodi temperaturu prilagođenu sunčanom danu, dok se danas možemo osloniti na automatiku čak i u situacijama koje podrazumevaju vrlo nezgodno veštačko osvetljenje. Naravno, što je temperatura svetla konzistentnija i bliža nekim umerenim vrednostima, to je i procenat uspešnih pogodaka veći. Aparat će se odlično snaći sa uobičajenom toplom rasvetom, mada je za nas ukus to možda i dalje malo toplije. Fluorescentno svetlo, dok god obuhvata veći deo spektra ili čak manji od uobičajenog (što je mana većine jeftinih CCFL, tzv. „štedljivih“ sijalica), često ume da zbuni svetlomer, ali po tom pitanju ni 5D Mark IV nije izuzetak. U većini slučajeva će se snaći, ali nema pravila.

Ambijent koji kombinuje više različitih tipova rasvete je nedokučiv problem sa digitalne aparate, pa je u takvim slučajevima neophodno naći neku sredinu, kombinujući Kelvin skalu i WB Shift opciju za fine korekcije balansa bele. Ako postoje uslovi, idealno je izvesti ručno merenje Custom WB opcijom. Osim Kelvin skale raspona od 2500-10000K, Custom WB-a, AWB-a (i AWB-W moda koji potencira prioritet bele u uslovima veštačkog osvetljenja sijalicama sa užarenim vlaknom), Canon 5D Mark IV nudi i šest predefinisanih WB pozicija: Daylight (dnevno svetlo), Shade (senka), Cloudy/Twilight/Sunset (oblačnost/sumrak/zalazak), Tungsten light (sijalice sa užarenim vlaknom), White Fluorescent (sve vrste bele fluo rasvete) i Flash (blic). Kao i svi drugi Canon aparati, ukoliko se koristi E-TTL II kompatiblni blic u kombinaciji sa AWB-om, aparat će balans bele automatski prilagoditi temperaturi blica, pa je namensku Flash poziciju u listi predefinisanih WB-a neophodno koristiti isključivo kada aparat nije „svestan“ prisustva blic rasvete (npr. kada se okida studijska rasveta pomoću PC-Sync kabla ili prilikom korišćenja starih manuelnih bliceva, radio okidača itd).

 

Komentari (5)

avatar

dalibort82


dalibort82 | 21. Apr, 2017, 10:34

Haha, jos placas, jos im saljes aparat da ga otvaraju. Kakav marketing  :facepalm:

avatar

igortehno


igortehno | 21. Apr, 2017, 09:41

Citiram:
A bit misleading. It's not a simple firmware upgrade that you can do at your own. On canonrumors you can read that canon will install additional heatsinks for these new features to prevent overheating. That is the reason why they will charge money.

No svejedno je opasno su*ac*i

avatar

StORM48


StORM48 | 21. Apr, 2017, 00:21

C-Log for $99> LINK

Kakav pederluk. Već od prvog dana se priča da će C-Log biti na raspolaganju, [u>besplatno[/u>, i sad ovo. Za postojeće korisnike doplata 99 dolara, dok će novi kupci tela imati aparat sa već implementiranim C-Log-om. Stvar je u tome da upgrade podrazumeva i određene HW izmene (?  :o), pa otud i ova naknada. Svašta.

Sećam se da smo u nekoj temi o ovome diskutovali i eto, glasine su bile istinite, ali delimično, jer inicijalne priče nisu pominjale ništa osim FW peglanja. Bolje išta, nego ništa, ali stvarno mi je malo džukački da se ovo naplaćuje, kad se već nisu potrudili da u startu to ponude kako valja. Sad ispada da svi oni koji su ih finansirali kupovinom prvih primeraka, izvisiše, iako su platili najveću cenu, a oni koji će kupiti možda i za 1000€ jeftinije, dobijaju fraj.


Pozdrav

avatar

StORM48


StORM48 | 01. Apr, 2017, 23:55

Hvala drugari! Kritike uvek dobrodošle! ;)

Pozdrav

avatar

milic1973


milic1973 | 01. Apr, 2017, 20:28

stormove testove je suvisno komentarisati, na dobro se lako navikne

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Canon EOS 5D Mark IV, Test

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!