Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 065/23-16-580
  • Kontakt

Par saveta za fotografisanje dece


Nekada su fotografije dece uglavnom izgledale ovako:


1.jpg


Da se razumemo, nema ovde bas nista loše, štaviše ima se šta i naučiti iz ove iznad svega preslatke fotografije. Prvo možemo zaključiti da je nastajanje ove fotografije plod pažljivog planiranja, od vremena fotografisanja, preko frizure pa sve do izbora garderobe. Nije se tada fotografisalo svaki dan, film je imao ograničen broj snimaka, a nije baš svako imao i fotoaparat. Fotografisanje je bio dogadjaj, koji se pamti. Danas je to malo drugačije. Ne malo... mnogo.
Danas, fotografija je postala deo svakodnevnice, pristupačna svima... neograničena i nesputana bilo kakvim okvirima. Era kompaktnih aparata je polako na zalasku, koji neminovno gube bitku protiv mobilnih telefona i manje ili više ozbiljnih fotoaparata sa izmenjivim objektivima. A ono sto je svakodnevno oko nas i pri ruci, nekako se i manje ceni, olako shvata. Ne nužno, rezultat toga ne mora biti porazan, jer je na kraju krajeva bitno zabeležiti trenutak... a svi znamo da je najbolji aparat oni koji trenutno imamo u rukama, pa makar to bio i mobilni telefon.
Ali, zar ne poželimo ponekad da naše fotografije budu za nijansu bolje od proseka?
Zato, ovaj tekst i jeste namenjen onima koji su uložili značajne sume novca u foto opremu pod izgovorom da je to zbog dece. I kako da supruge na kraju ne poveruju, kad vide lepu fotografiju? Prepoznali ste se? Idemo dalje!

Kontrolišite svetlo


Najbitnija stavka, ne samo za portretnu fotografiju već za fotografiju uopšte. Odmah je možemo podeliti na prirodno i veštačko. Jasno, ne možemo kontrolisati sunce, ali možemo odabrati doba dana kada ćemo najviše fotografisati. Nije neka nauka otkriti da je najbolje fotografisati rano izjutra ili kasno popodne kada je sunce pri horizontu, pa daje duže i mekše senke. Izbegavajte fotografisanja u podne po jakom suncu. Slična priča je i sa veštačkim svetlom, konkretno sa blicem. Ima i drugih izvora veštačkog svetla, ali verujem da oni koji imaju rasvetu, ne čitaju ovaj članak, pa nećemo o tome. Elem, da se vratimo na blic. Legenda kaže da svaki put kada direktno ''opalite'' blicem po nečijem čelu, nastrada jedna panda. Nećemo proveravati istinitost, ali se potrudimo da ukoliko je to moguće, usmerimo blic ka plafonu ili u stranu, kako bi smo dobili mekše svetlo. Dakle, izbegavajte direktno sunce i direktan blic koji daju oštre senke, i potražimo ili stvorimo mekano svetlo.


2.jpg

 


Naravno, priča oko svetla se nikako ne završava oko jačine i tipa izvora svetlosti. Budite kreativni pa obratite pažnju i na smer svetla. Vaše dete pored prozora može biti neiscrpan izvor inspiracije. Kada počnete da obraćate pažnju na svetlo, sledeći podnaslov vam i neće biti toliki problem.



3.jpg

 


Dilema: Kako odabrati pravi objektiv?


Objektivi se dele prema žižnoj daljini, konstrukciji i i nameni. Prema žižnoj daljini bi mogli da ih podelimo na širokougaone, normalne i telezum objektive. I unutar ovih grupa, možemo izvoditi podgrupe, ali hajdemo sada ne zalaziti u suvoparnu teoriju i podele. To ste već savladali... valjda. Suštinski, malo je objektiva kojima ne možete fotografisati decu. Naravno, jasno vam je da široki ili ultraširoki objektiv nisu  za portrete, jer bi čari perspektive širokougaonih objektiva mogle vašem detutu podariti veliki nos i male uši. Isto tako 85mm prajm nije baš najsretnije rešenje za rođendan u skučenom prostoru. Svaki objektiv ima svoju jasno definisanu namenu, i od vas se očekujete da poštujete zakone fizike i pažljivo isplanirate fotografisanje. 

 

4.jpg


Kompozicija


Učinite fotografiju jednostavnom. Kompozija je ključna za ostvarenje tog cilja. Neka vaše dete bude naglašeno i u fokusu, i potrudite se da bude malo dalje od samog centra fotografije. Teorija kaže da kada podelite fotografiju na tri dela vertikalno i horizontalno, najbolje je tačku fokusa smestiti na jednoj od linija koje razdvajaju pomenute trećine. Obratite pažnju na pozadinu, verikalne, horizontalne i dijagonalne linije. Za ime boga, nemojte da vam deci iz glave ''viri'' stablo, ili da pozadinom dominira kontejner, umazani automehaničar, drečava reklama supermarketa ili slično. To isto važi i za slamčicu od soka koja ''preseca'' lice, ili dvolitarku piva koja zaklanja pola lica vašeg deteta. Ništa vas ne košta da malo osmotrite okolinu i da ukoliko imate vremena pomerite dete u stranu, ili na kraju krajeva... da se i vi pomerite i promenite ugao fotografisanja. Ne dozvolite da pozadina bude konfuzna i nervozna, i da odvlači pažnju od centralnog motiva.



5.jpg

 


Kontrolišite i organizujte prednji, srednji i zadnji plan. To je donekle usko vezano za tehničke karakteristike vašeg objektiva, odnosno fotaparata. Pričamo o željenoj neoštrini i stvaranju pomenutih  planova u fotografiji. Taj deo kontrolišemo žižnom daljinom, otvorom blende te udaljenošću od subjekta fotografisanja. Da, govorim o bokehu. Kada počnete da cenite bokeh kao disciplinu, onda će se on savršeno uklopiti u vaš svakodnevni način razmišljanja pri stvaranju fotografije. Ako uspete lepo da zamutite pozadinu, onda će i sam subjekt fotografisanja biti izdvojen u prvi plan.



6.jpg

 


Što više fotografija


Nema se tu šta puno reći. Jednostavno, slikajte što više. Deca su brza, i forsiraju dinamičan ritam. Očas posla ste dobili mutnu fotografiju, i zabeležili kretanje glave ili zatvoren kapak. Rolna sa 36 snimaka je već daleko iza nas. Zatvarači su izdržljivi a kartice velike. OK, ovo se ne odnosi na vlasnike Sigma DP2 Merrill aparata, čija baterija jedva da istera preko 30 snimaka…ali da… to već nije tema. Dakle, slobodno namestite na rafalnu paljbu.


Napravite modnu reviju, karneval


Ne mora nužno modna revija. Može i minijaturni karneval ili maskenbal. Deca vole dešavanja, presvlačenja, maske... naprosto, situacije koje razbijaju svakodnevnicu. Fotografisanje je njima dosadno. Učinite ga zanimljivim i dinamičnim. Kraj vikenda je sjajan termin da napravite rusvaj u stanu.


I na kraju - budite neprimetni


Nemojte smarati decu da poziraju za slikanje, ako nisu raspoložena za to. Nema ništa gore od izveštačenog smeška, ili pogleda: ''Hajde, da li si završio... mogu li sada da idem''? Zato su pogodni objektivi veće žižne daljine od 85 do 135mm, pa i više. Ne morate se unositi u lice, već skoro neprimetno sa strane beležiti spontane trenutke.

Tagovi

Komentari

Podelite sa prijateljima!