Sredinom januara 2015. Fuji je obnovio dva postojeća objektiva i u novoj verziji predstavio Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II i Fuji XC 50-230mm f/4.5-6.7 OIS II. Oba objektiva su predstavljena uz Fuji X-A2 mirrorless fotoaparat, a Fuji je na taj način ponudio pristupačnu kombinaciju za sve one koji žele upravo ovakav sistem, uz pristojno popunjen raspon. Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II u pravom smislu reči predstavlja kit objektiv, kakav smo navikli da vidimo kod postojećih entry level dSLR modela. Moram priznati da sam bio uveren kako ovaj objektiv nisu dorasli pomenutim dSLR modelima, ali praksa kao i uvek pokaže pravo stanje stvari. Radi se o zaista upotrebljivim objektivima, gde me najpre prijatno iznenadio Fuji XC 50-230mm f/4.5-6.7 OIS II, a odmah zatim i objektiv o kojem govorim… Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II.
Fuji je generalno mlad sistem, pa često dolazi do zabune sa modelima i svrstavanjem pojedinih objektiva u pravu klasu. Valja znati da Fuji poseduje i XF16-55mmF2.8 R LM WR, objektiv koji odskače po kvalitetu i ceni od XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II. Primetićete razliku u blendi, rasponu i oznaci za zaptivenost. Druga zabuna, je obično vezana za XF 18-55mm f/2.8-4 OIS, kojeg takođe često povezuju sa običnim kit objektivom. On to uistinu i jeste uz neke modele, ali se po kvalitetu izrade i blende, opet razlikuje od pomenutog. U celoj priči možda najviše iznenađuje činjenica da su Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II i Fuji XC 50-230mm f/4.5-6.7 OIS II zapravo osvežene verzije već postojećih modela.
Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II i Fuji X-A2
Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II po izradi nije u klasi ostatka Fujijeve palete objektiva, baš kao i Fuji XC 50-230mm f/4.5-6.7 OIS II. Umesto anodizovanog aluminijuma, što je neki standrad na koji smo navikli, ovaj put je u pitanju plastika. To naravno ne znači da je ovaj objektiv osetljiv na mrke poglede, već da je Fuji na neki način razdvojio ova dva objektiva od ostatka ponude. To se naročito vidi po zadnjem poklopcu, koji je… kako to ja volim da kažem: ispod nivoa kvaliteta koji poseduju poklopci za jogurt. To imamo prilike da vidimo i kod pojedinih Nikon objektiva, i bojim se da nikada neću razumeti odluku da se uštedi na ovakvom detalju. Ali dobro, ako je ovo jedina slaba tačka objektiva, onda je prihvatljiva.
Naravno, objektiv ima svoje mane ali isto tako ima i nižu cenu, a početnik koji bude sputan njegovim karakteristikama, može biti ponosan na stepen svojeg fotografskog umeća. Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II između ostalog ne poseduje prsten za kontrolu blene, a zum prsten se ponaša baš kao i svaki ekvivalent iz dSLR sveta, što ste verujem već iskusili na neki način. Dakle, sasvim pristojno i u skladu sa klasom koja u ekvivalentnom 35mm svetu pokriva raspon od 24-76mm.
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 23.2mm (35mm equivalent: 35mm) 1/1200, ƒ/5, ISO 200
Kada je u pitanju unutrašnja konstrukcija, ona je organizovana tako da imamo 12 elemenata u 10 grupa, od kojih su 3 asferična i jedan ED optički element. Prisutno je 7 listića blende, koji se kreću u inicijalnom rasponu od f/3.5 do f/5.6 u zavisnosti od raspona, dok je minimalni otvor f/22. Minimalna fokusna distanca je 15cm, što je i ujedno jedno od poboljšanja u odnosu na stariju verziju koja je za taj podatak imala 40cm. Druga stvar koja je poboljšana je stabilizacija, što opravdava izlazak nove verzije. Pomenuta stabilizacija zaista odlično obavlja svoj deo posla, pa se u tom delu nema šta prigovoriti. Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II se od starog objektiva ne razlikuje po dimenzijama ili težini, pa je 195 g. raspoređeno na 62.6mm x 65.2mm(široki raspon), odnosno 98.3mm u telefoto položaju. Filter je standardnih dimenzija od 58mm, a ono što je bitno jeste da se on ne rotira prilikom zumiranja.
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 24.3mm (35mm equivalent: 36mm) 1/1250, ƒ/5,6, ISO 200
i isečak na 100%
Prisutna oštrina od maksimalnih f/3,5 je već sama po sebi dobra vest. Naravno, biće odličan od f/5,6, a ako bih mogao da odredim ‘’sweet-spot’’, to bi onda bilo baš tih pomenutih f/5.6 na krajnjem rasponu.
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 29.5mm (35mm equivalent: 44mm) 1/2000, ƒ/4,7, ISO 200
i isečak na 100%
Za kraj mogu konstatovati da je Fuji XC16-50mmF3.5-5.6 OIS II i sasvim solidan objektiv, koji uz pomenuti Fuji XC 50-230mm f/4.5-6.7 OIS II popunjava jedan široki raspon. Kombinacija ova dva objektiva uz Fuji X-A2, čini verovatno jednu od najpristupačnijih osnovnih mirrorless sistema.
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 50mm (35mm equivalent: 75mm) 1/1100, ƒ/5,6, ISO 200
i isečak na 100%
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 16mm (35mm equivalent: 24mm) 1/500, ƒ/6,4, ISO 200
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 16mm (35mm equivalent: 24mm) 1/1400, ƒ/5, ISO 200,
Photoshop obrada
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 16.7mm (35mm equivalent: 25mm) 1/1000, ƒ/6,4, ISO 200
Photoshop obrada
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 16mm (35mm equivalent: 24mm) 1/750, ƒ/6,4, ISO 200
Photoshop obrada
Fuji X-E1,Fuji XC 16-50 f/3,5-f/5.6, 16mm (35mm equivalent: 24mm) 1/850, ƒ/6,4, ISO 200
i isečak na 100%
Zoran Rodić
© 2015 pcfoto.biz