“Ako žeiliš da postaneš fotograf, prvo napusti svoj dom. Idi što dalje možeš. Postani stranac u zemlji stranca. Nauči da budeš ponizan, da poštuješ.”
Steve McCurry
Eni Libovic (Annie Leibovitz) je silom prilika, često menjala mesto prebivališta što je možda u najvećoj meri i uticalo na kasniju konačnu odluku za ulazak u fotografske vode. Rođena je 1949. godine u Konektikatu (SAD), a za česte selidbe je ’’krivac’’ bio otac koji je kao potpukovnik američkih vazduhoplovnih snaga, često dobijao prekomande. Silom prilika, proputovala je SAD uzduž i popreko, a živela je u Misisipiju, Teksasu, Aljasci… i primera radi, svoju prvu je fotografiju snimila na Filipinima tokom Vijetnamskog rata, 1967. godine upisuje Umetnički institut u San Francusku sa namerom da studira slikarstvo i tako postane profesor likovne kulture, a uporedo sa studijama, počela je da pohađa časove fotografije. 1970. godine Eni Libovic počinje da radi kao fotograf za ’’Rolling Stone’’ magazin, da bi tri godine kasnije već dobila status glavnog fotografa. Koliko je osnivač magazina Jann Wenner cenio njen rad, možda najbolje govori činjenica da je do te pozicije došla sa nepune 24 godine života.
’’Kada kažem da želim nekoga da fotografišem, zapravo mislim da bih volela da ga upoznam. Svakog koga poznajem, fotografišem.’’
U njemu ostaje da radi do 1983. i u tom periodu je ostavila značajan trag u stvaranju identiteta tog časopisa. Jednako značajan, koliko i kritičan momenat u njenoj karijeri predstavlja period dokumentovanja turneje Rolingstonsa 1975. godine. Fotografije sa te turneje su kasnije nazvane „najrečitijim fotografijama ikad stvorenim u svetu rokenrola“, što je na polju popularnosti koristilo obema stranama. Kritičan momenat se odnosio na kokain, a njeno oslobađanje od njega je trajalo narednih 5 godina, što je moglo da je košta karijere. Na sreću, uspešno je prebrodila krizu i nastavila sa radom, da bi 1980. napravila možda i najznačajniju fotografiju u svojoj karijeri. Radi se o poznatoj fotografiji Džona Lenona i Yoko Ono, koja je snimljena nepunih 5 sati pre nego što je Džon ubijen. Od strane Američkog udruženja urednika magazina ta naslovna strana je 2005. godine proglašena najboljom u poslednjih 40 godina. 1983. godine Eni Libovic prelazi u ’’Vanity fair’’, gde joj se spisak potencijalnih modela značajno produžuje.
’’ Ono što vidite na mojim fotografijama, jeste činjenica da nemam strah od zaljubljivanja u ljude koje snimam…’’
Fotografije Demi Mur u sedmom mesecu trudnoće i Vupi Goldberg u kadi punoj mleka, jesu fotografije koje se najviše pamte u njenom opusu. Osim njih je fotografisala englesku kraljicu Elizabetu, Meril Strip, Kejt Blanšet, Anđeline Žoli, Džonija Depa, Toma Kruza, Stinga, Peti Smit, Džordža Buša, Skarlet Johanson, Leonarda Dikaprija, Kristijana Ronalda, Didije Drogbu, pa i našeg fudbalera Dejana Stankovića. Radila je reklamnu kampanju za kuću “Moncler“ koju karakterišu bajkoviti motivi zabeleženi na Islandu, a sličan pristup vidimo i u Diznijevoj kampanji “Disney Dream Portrait”. Fotografisala je i Kim Kardašijan i Kanje Vesta za šta je kasnije priznala da je bila velika greška. Mada, poznato je i to da je Eni uradila kampanju “Kardashian Collection” , gde su joj pozirale sve tri sestre u donjem vešu koji su one dizanirale. Fotografisala je momenat u kojem Lejdi Gaga pozira Toni Benetu, radila je kampanju “Core Values” brenda “Luj Viton” gde je glavni model bila Andželina Džoli.
By Robert Scoble from Half Moon Bay, USA - Annie Leibovitz at her SF exhibition, CC BY 2.0
Što se tiče privatnog života, on je u najvećoj meri obeležen dugogodišnjom vezom sa Suzan Sontag, koja je nama ljubiteljima fotografije poznata po knjizi ’’Eseji o fotografiji’’. Njih dve su se upoznale 1989. prilikom fotografisanja za njenu knjigu, a šira javnost je za njihovu vezu saznala tek nakon prerane smrti Suzan Sontag 2004. godine. Njih dve su sarađivale i na profesionalnom nivou, što je vidljivo kroz knjigu ’’Žene’’, koja je objavljena 1999. godine. Knjiga sadrži fotografije preko 100 žena i jedan Suzanin esej. Eni Libovic je u svojoj 52 godini rodila ćerku Saru Kameron (veštačka oplodnja), da bi kasnije preko surogat majke dobila dve ćerke bliznakinje, Suzan i Samjuel.