Više od niskih cena
  • 011/407-21-09
  • 065/23-16-580

Sony A6300


Ovih dana se puni 10 godina od kada je Sony preuzeo Minoltu i na taj način, uveo kompaniju u svet fotografije. Možemo slobodno reći da je Sony u veoma kratkom roku postao nezaobilazan faktor a ujedno i ozbiljan igrač na ovom polju, koji već lagano dobija privilegiju da diktira trendove. Sony je van svake sumnje, ozbiljno prepoznao kapacitet mirrorless fotoaparata i kroz agresivan nastup na tržištu dospeo na sam vrh, a najviše zahvaljujući izvanrednim senzorima. dSLR tržište je za Sony bio neka vrsta Staljingrada, pa je brzo izvučena pouka iz te unapred izgubljene bitke iskorišćena na najbolji mogući način. Ruku na srce, u ovom ’’ratu’’ ne učestvuju Canon i Nikon (barem ne ozbiljno), što značajno olakšava stvar i daje značajnu prednost Soniju dok osvaja teritorije. Sa druge strane, reklo bi se da agresivna kampanja na neki način predstavlja ukopavanje položaja, jer svi znamo da je za napad potrebno znatno veća energija i snaga, nego za odbranu. Gledajući sadašnje stanje na tržištu mirrorless fotoaparata, primetno je da su Sony, Fuji, Olympus i Panasonic zauzeli krucijalne kote na bojnom polju. Od svih pomenutih, Sony jedini paralelno forsira full frame i APS-C senzor, uspevajući da na oba fronta ponudi vrhunski kvalitet. Prirodno, full frame senzor i njegova A7 linija dobija značajno više publiciteta, jer su ulog i rizik značajno veći. Zalogaj ni malo nije naivan, jer je već sada jasno da Sony želi da uzme deo tržišta, kojim suvereno vladaju vrhunski dSLR fotoaparati. Sony mirrorless modeli imaju jednako težak zadatak, jer se u isto vreme takmiče sa entrylevel dSLR fotoaparatima i sa ostatkom mirrorless ponude koja takođe forsira APS-C senzor, poput Fujija ili Olympusa sa micro four thirds senzorom. Priča započeta sa  Nex 5, 3, 6 i 7 modelima, evoluira u a6000 da bi na kraju konačno došli do Sony A6300, kao jednim od najboljih APS-C mirrorless fotoaparata današnjice. Sony pametno beleži i usvaja sve kritike i sugestije, pa nije ni čudno što ova linija iz modela u model beleži značajna unapređenja.

 

001 Sony A6300.jpg


Dizajn i ergonomija

Što se tiče vizuelnog identiteta, on se ne razlikuje od prethodnog modela. Sony je uspeo da istraje sa ovim dizajnom, koji se postepeno usavršava još od prvog Nex modela. Nekako smo se i mi navikli na ovaj dizajn, kome realno govoreći i jeste teško pronaći ozbiljnu egronomsku manu. Naprosto, jasno definisan prednji grip značajno doprinosi stabilnosti pri upotrebi fotoaparata, baš kao i oslonac za palac sa zadnje strane.  Fuji X-T1 je moj apsolutni favorit po pitanju dizajna i ergonomije, ali je zanimljivo videti kako dijametralno suprotna rešenja mogu dati slične rezultate. Telo je napravljeno od legure magnezijuma i u odnosu na prethodnika, za nijansu je teži i koji milimetar veći. Težina je 404 grama, a dimenzije su 120 x 67 x 49mm, što ga u sveukupnom skoru čini zaista kompaktnim fotoaparatom. Telo nije zaptiveno, ali Sony tvrdi da je u odnosu na starije modele dosta otporniji na prašinu i vlažnije uslove rada. Gornjom platformom dominira hot shoe, popup blic, dva kontrolna točkića, on/off taster i okidač, kao i jedan C1 taster. Zadnjom stranom dominira 3'' LCD, tražilo, kontrolni točkić i niz prepoznatljivih tastera.  Memorijska kartica i baterija i dalje dele isti prostor, pa je i dalje potrebno skidati pločicu od stativa da bi se došlo do tog dela.

 

003 Sony A6300.jpg

 

Ispod ''haube''


Baš kao i prethodni model i a6300 poseduje CMOS senzor od 24 megapiksela, sa maksimalnom rezolucijom od 6000 x 4000 piksela. I pored toga što im je isti broj megapiksela, performanse su poboljšane naročito po pitanju šuma. Povećan je i broj faznih AF tačaka, kojih u odnosu na prethodni model ima skoro 2,5 puta više. Ovaj put imamo 425 PDAF tačaka, odnosno 166 CDAF tačaka. Ceo AF sistem nozi naziv Fast hybrid AF. U pozadini je standardni BIONZ X, a ISO vrednosti se kreću u rasponu od ISO 100 do 25.600 proširivo do 51,200. Brzina rafala iznosi 11 snimaka u sekundi, a kompenzacija ekspozicije ide u opsegu ±5 (u koracima od 1/3 i 1/2 EV). Maksimalna brzina zatvarača iznosi 1/4000 a u opciji je i ''silent shooting''.

 

005 Sony A6300.jpg

 

Optika


Sony A6300 dolazi u paketu sa kit objektivom raspona 16 - 50mm f/3.5 - 5.6, što je ekvivalentnih 24 – 75mm (crop faktor iznosi 1,5x). Zanimljivo, ovaj objektiv je definitivno najlakši kit objektiv u konkurenciji jer je težak tek 116 grama.

 

a6300 vs a6000 table spec.png



Blic


Kao i obično, prisutan je i popup blic sa vodećim brojem 6 i kompenzacijom ekspozicije od  +/-3,0 EV u koracima od  1/3 i 1/2 EV. Za ponovno punjenje blica će vam biti potrebno približno 4 sekunde.

Tražilo


Sony A6300 poseduje XGA OLED elektronsko tražilo, dijagonale od 1 cm odnosno 0,39 inča sa 2.359.269 tačaka. Pokrivenost kadra je 100% a uvećanje približno 1,07x. Diopter je prisutan, a prilagođavanje dioptrije  je u rasponu od -4,0 do +3,0 m-1  , a omogućena je i kontrola temperature boje prikaza u tražilu kroz 5 koraka. Današnja elektronska tražila su uglavnom su manje više izjednačena po kvalitetu prikaza, a trend je da se ide kao što većoj brzini osvežavanja. Sony već tradicionalno isporučuje kvalitetna elektronska tražila, pa ni ovo nije izuzetak po tom pitanju. Ovo je naprosto, odlično elektronsko tražilo, i na ovom polju ne vidim ni jednu osnovanu zamerku.

 

002 Sony A6300.jpg

 

LCD


Sa zadnje strane se nalazi pokretni TFT ekran dijagonale 7,5 cm sa ukupnim brojem tačaka od 921.000. Kao što rekoh, ekran je pokretni, i moguće ga je namestiti na gore pod uglom od 90 stepeni, odnosno na dole  45 stepeni. Podešavanje osvetljenosti ekrana je moguće u 5 koraka u rasponu od -2 do +2, što ga čini prilično upotrebljivim u skoro svim uslovima. Tzv ’’Focus Magnifier’’, je izuzetno korisna stvar a omogućeno je uvećanje od 5,9x i 11,7x. Manuelno fokusiranje je olakšalo i prisustvo ’’Zebre’’ koje je takođe moguće podesiti kroz nekoliko nivoa. Valja spomenuti da ekran nije osetljiv na dodir.


Autonomija rada, priključci i podrška za memorijske kartice


Sony A6300 kao izvor napajanja koristi punjivu NP-FW50 bateriju sa autonomijom rada od 350 snimaka. Elektronsko tražilo je značajan potrošač, pa će upotreba isključivo LCD ekrana doneti dodatnih 50 snimaka. Kada je u pitanju video, autonomija rada iznosi približno 70-ak minuta. Ono što nije za pohvalu, jeste odsustvo AC-PW20 punjača u osnovnom paketu, i njega morate nabaviti posebno. Takođe je zanimljiv i podatak da ova baterija traje još od starijih modela, poput Nex3n ili Nex 6, što nije ništa čudno jer takav slučaj beleži i Fuji kroz svoje mirrorless modele već nekoliko godina.
Fotografije i video se skladište na MemoryStick PRO Duo, MemoryStick PRO-HG Duo, MemoryStick Micro (M2), SD, SDHC (UHS-I), SDXC (UHS-I), micro SD, micro SDHC, i micro SDXC memorijsku karticu.
Od priključaka su prisutni Micro HDMI, USB 2.0 (480 Mbit/sec), Wi-Fi, IEEE802.11b/g/n (opseg od 2,4 GHz) sa NFC podrškom i 3.5mm priključak za mikrofon. Upravljanje fotoaparatom preko tableta ili smart telefona se podrazumeva, a potencijalni nedostatak jeste odsustvo ulaza za slušalice, čije bi prisustvo svakako obradovalo ljubitelje video snimanja.

 

004 Sony A6300.jpg

 

VIDEO


U odnosu na prethodni model, video je  značajno unapređen. Dve stvari se ističu, i prva se tiče unapređenog autofokusa tokom video snimanja, a drugi je daleko zvučniji i odnosi se na mogućnost 4K snimanja. Sony A6300 je njihov prvi APS-C fotoaparat koji poseduje ovu mogućnost. U opciji su sledeće rezolucije: 4K (3840 x 2160 @ 30p/24p), 1920 x 1080 (120p, 60p, 60i, 30p, 24p), 1280 x 720 (24p). Pomenuo sam prisustvo 3.5mm priključka za mikrofon, a za neki sledeći modeli bi bilo dobro da ima ulaz i za slušalice.

Reč za kraj


Van svake sumnje, Sony je uspeo da napravi kvalitetan mirrorless fotoaparat sa identitetom u prepoznatljivom pakovanju. Koliko će i u kojoj meri ovaj fotoaparat biti bolje rešenje od klasičnog entry level dSLR modela, ostaje na kupcu da proceni. Sa druge strane, oštra konkurencija je i među mirrorless modelima gde čak vizuelni identitet i paleta objektiva u ponudi mogu biti odlučujući. Kako bilo, Sony A6000 je bio najprodavaniji mirrorless model, pa nema nikakve sumnje da li će i naslednik ostaviti značajan trag.  Sony a6300 poseduje niz unapređenja u odnosu na prethodni model, počev od kvalitetnije izrade pa na dalje. Povećan je ISO raspon, implementiran ''silent shooting'', poboljšano je tražilo, dodat je ulaz za mikrofon, poboljšan AF i na kraju krajeva, 4K video je pronašao svoje mesto. Sony A6300 je u svakom slučaju više nego zanimljiv mirrorless fotoaparat koji poseduje odličan senzor, odlično tražilo sa više nego pristojnom ergonomijom.
Šta bi voleli da ima? Stabilizacija unutar tela bi bila pun pogodak, kao i  dva slota za memorijsku karticu smeštene negde sa strane. Zaista, ne mogu da se setim još nečega što bi ličilo na nedostatak.


Komentari (2)

avatar

blackbeast


blackbeast | 09. Jun, 2016, 13:46

Dzaba mu sve kad nije lijep kao Fuji. :)

Nego, napisao si da evf trosi vise struje od onolikog lcd-a. Zar je to stvarno moguce? Ja sam uvijek mislio da je obrnuto... Mislim, logicno mi nekako bilo da onako mal ekran u evf-u trosi manje struje od veceg lcd-a...

avatar

Zoran Rodic


Zoran Rodic | 08. Jun, 2016, 18:42

[font=arial>[size=10pt>Ovih dana se puni 10 godina od kada je Sony preuzeo Minoltu i na taj način, uveo kompaniju u svet fotografije. Možemo slobodno reći da je Sony u veoma kratkom roku postao nezaobilazan faktor a ujedno i ozbiljan igrač na ovom polju, koji već lagano dobija privilegiju da diktira trendove. Sony je van svake sumnje, ozbiljno prepoznao kapacitet mirrorless fotoaparata i kroz agresivan nastup na tržištu dospeo na sam vrh, a najviše zahvaljujući izvanrednim senzorima. dSLR tržište je za Sony bio neka vrsta Staljingrada, pa je brzo izvučena pouka iz te unapred izgubljene bitke iskorišćena na najbolji mogući način. Ruku na srce, u ovom ’’ratu’’ ne učestvuju Canon i Nikon (barem ne ozbiljno), što značajno olakšava stvar i daje značajnu prednost Soniju dok osvaja teritorije. Sa druge strane, reklo bi se da agresivna kampanja na neki način predstavlja ukopavanje položaja, jer svi znamo da je za napad potrebno znatno veća energija i snaga, nego za odbranu. Gledajući sadašnje stanje na tržištu mirrorless fotoaparata, primetno je da su Sony, Fuji, Olympus i Panasonic zauzeli krucijalne kote na bojnom polju. Od svih pomenutih, Sony jedini paralelno forsira full frame i APS-C senzor, uspevajući da na oba fronta ponudi vrhunski kvalitet. Prirodno, full frame senzor i njegova A7 linija dobija značajno više publiciteta, jer su ulog i rizik značajno veći. >>>nastavak na blogu[/size>[/font>

[center>
[/center>

Podelite svoja iskustva ili postavite pitanje

Na ovoj stranici je prikazano poslednjih pet komentara.
Pratite kompletnu diskusiju o ovoj vesti i učestvujte u njoj na našem forumu:
Digitalni fotoaparati forum » Sony A6300

Da biste mogli da postavljate komentare morate prvo da se registrujete.

Podelite sa prijateljima!